تجارت

دومین نمایشگاه شش‌روزه امام ابوحنیفه در کابل پایان یافت

Published

on

(Last Updated On: اسد ۱, ۱۴۰۲)

اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری می‌گوید که در دومین نمایشگاه شش‌روزه امام ابوحنیفه به ارزش ۵۰ میلیون افغانی فروشات و نیز به ارزش ۴۵ میلیون دالر تفاهم نامه‌های تجاری میان تاجران به امضا رسیده است.

با این حال، مسوولان اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری از امارت اسلامی می‌خواهند تا سهولت‌های بیشتر را برای تجاران و صنعت‌کاران فراهم سازد.

خیرالدین مایل، معاون تجارتی اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری می‌گوید: «در حدود پنجاه میلیون افغانی داد وستد صورت گرفته و همچنان در حدود ۵۰۰ تفاهم‌نامه میان تاجران افغانی و خارجی به امضا رسیده است که به ارزش ۴۵ میلیون دالر می‌باشد.»

محمد یونس مهمند، معاون نخست اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری نیز گفت: «ما می‌خواهیم در سیستم مالیاتی تغییرات بنیادی به وجود بیاید تا زمینه کار را برای مردم فراهم سازیم.»

در همین حال، مقام‌های حکومتی نیز در این برنامه از تاجران ملی و بین‌المللی خواستند تا با استفاده از سهولت‌های ایجاد شده در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند و امارت اسلامی از آنان حمایت می‌کند.

از سویی هم، وزارت صنعت و تجارت می‌گوید در تلاش اند تا نمایشگاه‌های بیشتر با معیارهای بهتر را برای رشد تولیدات داخلی برگزار کنند.

سرپرست این وزارت تأکید دارد که قرار است نمایشگاهی در آینده نزدیک در کشور قزاقستان برگزار شود که ۷۰ غرفه در آن برای تولیدات افغانی اختصاص یافته است.

نورالدین عزیزی ابراز کرد: «نمایشگاه که هفته آینده در کشور قزاقستان داریم امیدوار هستیم که مثل همین نمایشگاه و بالاتر از این دست‌آورد د داشته باشیم و در آن نمایشگاه ۷۰ غرفه برای متشبثین ما به‌گونه رایگان اختصاص داده شده است.»

دومین نمایشگاه ملی و بین‌المللی امام ابو حنیفه برای شش روز در پایتخت کشور برگزار شد که در آن تولیدات داخلی در ۶۰۰ غرفه به نمایش گذاشته شدند که از این میان، ۱۲۰ غرفه آن به زنان اختصاص یافته بود.

در کنار شرکت‌های داخلی، شرکت‌های خارجی هم از کشورهای ایران، ترکیه، ترکمنستان، پاکستان و برخی کشورهای دیگر تولیدات شان‌را به نمایش گذاشته بودند.

Trending

خروج از نسخه موبایل