اخبار ساحوی

رسانه‌ها در تخار: حکومت به مشکلات خبرنگاران رسیده‌گی کند

Published

on

(Last Updated On: قوس ۲۹, ۱۴۰۱)

یک نشست به هدف هماهنگی میان رسانه‌ها و مقام‌های محلی در ولایت تخار برگزار شد تا به مشکلات خبرنگاران در این ولایت نقطه پایان گذاشته شود.

به گفته خبرنگاران، رسانه‌ها و آنان در تخار با مشکلات اقتصادی و عدم دسترسی به اطلاعات مواجه اند.

شماری از خبرنگاران و کارکنان رسانه‌یی در این ولایت مشکلات اقتصادی، عدم حمایت نهادهای حامی خبرنگاران و رسانه‌ها و عدم دسترسی به اطلاعات را از مشکلات اساسی فرا راه کار خبرنگاری در این ولایت عنوان کرده‌اند و تأکید دارند مسوولان محلی و نهادهای حامی خبرنگاران به این مشکل رسیده‌گی کنند.

سید یاسین دهزاد، رییس شورای ژورنالیستان در شمال‎شرق در این مورد می‌گوید: «از ملل متحد و نهاد‌های کمک‌کننده خواهش می‌کنیم توجه جدی به امر اطلاع‌رسانی داشته باشند و خبرنگاران را حمایت مالی و جانی نمایند.»

از سویی هم، شماری از خبرنگاران زن در این نشست نیز خواستار رفع محدودیت کاری بر زنان خبرنگار هستند تا آنان بتوانند دوباره وارد عرصه کار خبرنگاری شوند.

تمنا، یکی از خبرنگاران زن گفت: «خواهش ما این است که می‌خواهیم در سطح افغانستان دوباره نقش داشته باشیم.»

در همین حال، شماری از نهادهای حامی رسانه‌ها می‌گویند نباید محدودیت کاری در برابر زنان خبرنگار وجود داشته باشد.

سمیع خاوری، نماینده کمیته مصوونیت خبرنگاران در تخار می‌گوید: «در نظام جمهوریت بیش‌تر از ۳۵ درصد زنان در رسانه‌های تخار فعالیت می‌کردند اما حالا چنین نیست.»

با این حال، ریاست اطلاعات وفرهنگ تخار گفته است تا زمانی که طرزالعمل کاری رسانه‌ها در کابل نهایی نشود آنان نمی‌توانند به مشکلات رسانه‌ها رسیده‌گی کند.

عین الدین مطمئن، رییس ریاست اطلاعات و فرهنگ تخار در این مورد گفت: «در مورد کار کردن زنان در رسانه‌ها تاهنوز در این ولایت طرزالعمل وجود ندارد.»

به گفته مسوولان، از میان ۲۳ رسانه‌ تصویری، صوتی و چاپی در ولایت تخار، تنها شش رسانه صوتی، سه رسانه تصویری و دو رسانه چاپی دولتی در این ولایت فعالیت دارند.

Trending

خروج از نسخه موبایل