رویداد های اخیر

شاهین: شاهزاده هری خجالت بکشد و باید محاکمه شود

Published

on

(Last Updated On: سرطان ۱۹, ۱۴۰۲)

سهیل شاهین، رئیس دفتر سیاسی امارت اسلامی در قطر، شاهزاده هری بریتانیا را به دلیل ادعایش مبنی بر کشتن ۲۵ افغان به شدت مورد انتقاد قرار داده است.

شاهزاده هری در کتاب خاطرات خود به نام “Spare” نوشته است که ۲۵ جنگجوی امارت اسلامی را هنگام انجام ماموریت در افغانستان از بین برده و بخاطر این کار نه احساس رضایت و نه هم شرمندگی می‌کند.

با این حال، سهیل شاهین در مصاحبه با رسانه «عرب نیوز» گفت که شاهزاده هری باید از کاری که انجام داده است شرمنده باشد.

او گفت: «آنها ادعا می‌کنند که یک دموکراسی هستند، مدافعان و قهرمانان حقوق بشر هستند. و سپس آنها این کار را انجام می‌دهند.»

شاهین گفت افرادی که به دست هری کشته شدند «جنگجویان دشمن» نه بلکه روستاییان بی گناه بودند.

او خواستار محاکمه شاهزاده شد و گفت: «اگر قوانین آنها برای حمایت از حقوق بشر است، پس او باید (در محکمه قانون) محاکمه شود. او خودش اعتراف کرده که ۲۵ نفر را کشته است. این یک جنایت است.»

شاهزاده هری در کتاب اش نوشته که این کشتار نزدیک به پایان سفر او به افغانستان در سال ۲۰۱۳ اتفاق افتاد. او در خاطرات خود نوشت: «اگر افرادی هستند که تلاش می‌کنند با افراد ما کارهای بد انجام دهند، ما آنها را از بازی خارج خواهیم کرد.»

شاهزاده با توصیف قربانیان به عنوان «مهره هایی که از صفحه شطرنج برداشته می‌شوند» نوشت: «افراد بد قبل از اینکه بتوانند افراد خوب را بکشند، حذف شدند.»

سهیل شاهین گفت هری تنها کسی نبود که افغان‌های بی گناه را کشت. «بسیاری از سربازان دیگر نیز همین کار را کرده اند. موارد زیادی وجود دارد. بسیاری از خانواده ها نان آور خود را از دست دادند. هزاران ویدیو از کشته شدن مردم بیگناه، روستاییان و دهاقین در مزارع خود وجود دارد.»

او گفت که اگر این کشتار در کشورهای دیگر صورت می‌گرفت، خواست‌ها برای اجرای عدالت مطرح می‌شد.

Trending

خروج از نسخه موبایل