صحت

شناسایی اولین مورد ابتلا به آبله میمون در اندونیزیا

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

سخنگوی وزارت صحت اندونیزیا از شناسایی اولین مورد ابتلا به ویروس آبله میمون در این کشور خبر داد.

مقامات اندونیزیا اعلام کردند نتیجه آزمایش یک مرد دراین کشور برای آبله میمون مثبت شده است و او اولین مورد تایید شده این بیماری در این کشور است.

سخنگوی وزارت صحت اندونیزیا در یک کنفرانس خبری گفت که این جوان ۲۷ ساله که در جاکارتا، پایتخت این کشور زندگی می‌کند، در ۸ اوت از یک سفر برون مرزی بازگشته بود. این مرد پنج روز بعد شاهد بروز علائم بوده و به پزشک مراجعه کرد. او در حال حاضر در قرنطینه به سر می‌برد.

او گفت: این یک بیماری خود محدود شونده است که اگر بیمار از قبل شرایطی نداشته باشد، پس از ۲۰ روز ناپدید می‌شود.

اندونیزیا، یک کشور مجمع الجزایری وسیع با بیش از ۲۷۰ میلیون نفر، از زمانی که سازمان جهانی بهداشت از کشور‌ها خواست تا هوشیاری خود را پس از شیوع بیماری در انگلیس در ماه مه افزایش دهند، برای شیوع آبله میمون در حالت آماده باش قرار گرفته است. قبل از آن، ویروس آبله میمون فقط در چندین کشور آفریقایی بومی بود.

آبله میمون زمانی شیوع می‌یابد که افراد با ضایعات، لباس‌ها یا ملحفه‌های فرد آلوده تماس فیزیکی و نزدیک داشته باشند.

اکثر افراد بدون نیاز به درمان از آبله میمون بهبود می‌یابند، اما ضایعات می‌توانند بسیار دردناک باشند. موارد شدیدتر می‌تواند منجر به عوارضی از جمله التهاب مغز و مرگ شود.

در سراسر جهان، بیش از ۳۱۰۰۰ مورد آبله میمون در نزدیک به ۹۰ کشور گزارش شده است. ماه گذشته، سازمان جهانی بهداشت شیوع این بیماری را یک وضعیت اضطراری جهانی اعلام کرد.

آبله میمون یک بیماری جدید نیست، بلکه بیماری است که حداقل از دهه ۱۹۷۰ شناخته شده و برای سال‌ها یک چالش جدی در آفریقا بوده است. تنها با عرضه محدود جهانی واکسن، مقامات در حال رقابت برای جلوگیری از گسترش این بیماری هستند.

Trending

خروج از نسخه موبایل