خبرهای تازه

عقب نشینی نیروهای امنیتی در برخی مناطق به منظور حالت تهاجمی صورت گرفته است

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

در این اواخر به شمول مناطقی در هلمند نیروهای امنیتی از برخی مناطق عقب نشینی کرده اند. این اقدام باعث نگرانی میان مردم و برخی از اعضای شورای ملی شده است.

داکتر عبدالله عبدالله رییس جرائیه در نشست مشترک اعضای کابینه و شورای ملی با بیان این مطلب شایعاتیرا رد می کند که، گویا این عقب نشینی به منظور سپردن برخی ولسوالی ها به طالبان انجام شده است.

داکتر عبدالله عبداللهرییس اجرائیه می گوید، عقب نشینی نیروهای امنیتی از برخی پوسته های امنیتی به این معنا نیست که ما آن مناطق را به طالبان می سپاریم. این تصمیم در شورای امنیت ملی گرفته شده و برای تحرک نیروهای امنیتی و کاهش تلفات است.

رییس جمهور غنی در دیدار مشترک اعضای کابینه و شورای ملی بر مدیریت آبهای کشور تاکید کرد.

محمد اشرف غنی رییس جمهور می گوید، برای مدیریت آبها نیاز است تا فیصله ی مشخص صورت گیرد. این فیصله باید در زمان کوتاه صورت گیرد تا حکومت و شورای ملی در این مورد مشترکاً کار کنند.

رییس جمهور همچنان می گوید: باید بودجه ی انکشافی در سال ۱۳۹۵ بیشتر مصرف شود.

بگفته وی، در سال ۱۳۹۴ ما پنجاه و پنج فیصد در بودجه انکشافی را مصرف کردیم. نیاز است تا در این مورد کار بیشتر انجام شود و بودجه به شکل بهتر مصرف شود.

رییس جمهور تصمیم دارد تا پیش از آغاز سال نو خورشیدی همه والیان را به کابل فرا خواند تا مشکلات شانرا با اعضای کابینه و شورای ملی شریک ساخته و راه حل آن جستجو شود.

Trending

خروج از نسخه موبایل