رویداد های اخیر

مجاهد: برای جلوگیری از تنش‌های مرزی با پاکستان کمیته مشترک کار می‌کند

Published

on

(Last Updated On: قوس ۱, ۱۴۰۱)

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی افغانستان می‌گوید که برای جلوگیری از درگیری‌های مرزی با پاکستان یک کمیته مشترک کار می‌کند.

آقای مجاهد امروز (سه‌شنبه، اول قوس) گفت که امارت اسلامی مخالف درگیری‌های مرزی با کشورهای همسایه است.

او افزود: «امارت اسلامی افغانستان متعهد به اینست که با هیچ‌کشور همسایه ما برخورد صورت نگیرد. مردم افغانستان به تازه‌گی به آرامش رسیده‌اند. ما نمی‌خواهیم آرامش مردم را برهم بزنیم. در عین حال می‌خواهیم خطوط سرحدی و خاک خود را محافظت کنیم.»

بر اساس گزارش‌ها، درگیری مرزی در پکتیا سه روز پیش نخست از سوی باشنده‌گان محلی «کُرم اجنسی» آغاز شد و سپس نیروهای امارت اسلامی و نیروهای کشور پاکستان باهم درگیر شدند.

مردم محلی منطقه کُرم اجنسی ادعا می کنند که پس از نصب سیم خاردار در امتداد خط فرضی دیورند، صدها هکتار زمین‌شان در جانب افغانستان مانده است.

نیروهای امارت اسلامی افغانستان به آن‌ها گفته‌اند که زمین‌ها متعلق به مردم کُرم اجنسی نیست.

برای حل این مشکل، هیأت‌های دوطرف با هم دیدار کرده‌اند، اما تا هنوز به توافق نرسیده‌اند.

درهمین حال، شماری از رسانه‌ها گزارش داده‌اند که ملا فاضل مظلوم، معاون وزارت دفاع در پی این درگیری به دندپتان سفر کرده است، اما هنوز تایید نشده که او هم در نشست دو طرف اشتراک کرده است یا خیر.

از زمان آغاز درگیری تازه، دروازۀ «خرلاس» که مسیر اصلی تجارتی بین جنوب شرق افغانستان و پاکستان است، بسته شده است.

درگیری در دندپتان در حالی رخ داده است که درگیری دیگر در گذرگاه سپین بولدک – چمن سبب بسته‌شدن این گذرگاه شد. این گذرگاه روز دوشنبه دوباره باز شد.

Trending

خروج از نسخه موبایل