رویداد های اخیر

مجاهد: در افغانستان هیچ نوع نا امنی و بی ثباتی وجود ندارد

Published

on

(Last Updated On: سرطان ۸, ۱۴۰۲)

در حالی که برخی از کشورها درمورد امنیت افغانستان ابراز نگرانی کرده اند، ذبیح الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی می‌گوید در افغانستان هیچ گونه نا امنی و بی ثباتی وجود ندارد و نظام حاکم کنترول کامل بر وضعیت دارد.

سخنگوی امارت اسلامی داعش را تهدید نمی‌داند و می‌گوید این گروه میراث بجامانده از اشغال امریکا است که در حال حاضر در سرحد نابودی قرار دارد و فعالیت هایش را نیز از دست داده است.

آقای مجاهد می‌گوید: «در افغانستان هیچ نوع نا امنی و بی ثباتی وجود ندارد و نه هم گروه‌های خود سر که افغان نباشد اینجا موجودیت دارد. البته پدیده داعش که از زمان اشغال امریکا باقی مانده بود حالا به سرحد نابودی رسیده و فعالیت‌های خود را کاملاً از دست داده و در حالت فرار و اختفا هستند. آنها هیچ نوع تهدید برای افغان ها شده نمی‌توانند و امارت اسلامی افغانستان کنترول کامل بر وضعیت دارد.»

ذبیح الله مجاهد امنیت کنونی را در چهل سال پسین بی ‌نظیر توصیف می‌کند. او می‌گوید شماری از کشور های غربی در پی ترویج افغانستان هراسی اند.

آقای مجاهد می‌گوید: «متاسفانه بعضی از حلقات غربی تشویش خلق می‌کنند. شاید در فعالیت‌های استخباراتی شان هم چنین باشد که کشور ها را از افغانستان می‌ترسانند. ما بازهم تکرار می‌کنیم که افغانستان برای هیچ کشوری تهدید نیست. کشور های منطقه و فرامنطقه همه باید بدانند که افغانستان امن و کشور با ثبات است و یک حاکمیت واحد در آن وجود دارد. نزدیک به چهل سال این امنیت را که ما به میان آورده ایم نداشتیم، پس نباید هیچ جهتی از افغانستان تشویش داشته باشد.»

کشورهای همسایه افغانستان همواره درنشست های بزرگ می‌گویند از بابت تروریزم درافغانستان نگران اند. آنان همچنان پیوسته تاکید کرده اند که نگران امنیت سرحدات خود با افغانستان هستند.

ذبیح الله مجاهد می‌گوید استراتیژی امنیتی امارت اسلامی این است که خاک افغانستان برای هیچ کشوری تهدید واقع نشود و یکی از پالیسی‌های دیگر امارت اسلامی این است که خواستار جنگ در هیچ کشور و منطقه‌ نیست و بارها بر ثبات و امنیت دوامدار در منطقه تاکید کرده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل