جهان

معاون رئیس‌جمهور امریکا: اسرائیل بدون عذر و بهانه ورود کمک‌ها به غزه را افزایش دهد

Published

on

(Last Updated On: حوت ۱۴, ۱۴۰۲)

کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور امریکا از دولت اسرائیل خواست، تلاش‌های بیشتری برای افزایش جریان کمک‌ها به غزه انجام دهد.

هریس، یک‌شنبه (۱۳حوت) گفت: «آنچه ما روزانه در غزه می‌بینیم ویرانگر است» و افزود «که ساکنان نوار غزه از یک فاجعه انسانی رنج می‌برند و تاکنون بسیاری از فلسطینیان بی‌گناه کشته شدند.»

معاون رئیس‌جمهور امریکا در ادامه با اشاره به اینکه توافقی روی میز وجود دارد گفت که حماس باید با آن موافقت کند، گفت اسرائیل اقدامات کافی برای کاهش یک «فاجعه انسانی» در غزه اتخاذ نکرده است.

در حالی که دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا سعی دارد متحد نزدیک خود که درحال جنگ با حماس است را تحت فشار قرار دهد، هریس در یک سخنرانی در شهر سلما در ایالت آلاباما از حماس خواست توافقی را برای آزادی گروگان‌ها بپذیرد که آتش‌بس شش هفته‌ای در غزه اعمال می‌کند و منجر به ورود کمک‌های بیشتری می‌شود.

هریس بیشتر اظهارات خود را متوجه اسرائیل کرد، که به نظر می‌رسید تاکنون تندترین اظهارات علیه اسرائیل از سوی مقام‌های بلند رتبه دولت ایالات متحده است.

او گفت: «مردم در غزه از گرسنگی می‌میرند. شرایط در آنجا غیرانسانی است و انسانیت ایجاب می‌کند که وارد عمل بشویم.»

وی افزود: «دولت اسرائیل بدون بهانه باید برای افزایش چشمگیر جریان کمک‌ها تلاش کند.»

اظهارات او منعکس کننده ناامیدی شدید، در داخل دولت ایالات متحده درباره جنگ غزه بود.

هریس گفت که اسرائیل باید گذرگاه‌های مرزی جدید را باز کند، «محدودیت‌های غیرضروری» را برای ورود کمک‌ها به غزه اعمال نکند، از کارکنان و کاروان‌های بشردوستانه برابر تبدیل شدن به هدف محافظت کند و برای بازگرداندن خدمات اولیه و تقویت سیستم ارائه کمک‌ها به اوارگان تلاش کند، تا غذا، آب و مواد سوخت بیشتر به آن‌ها برسد.

او قرار است روز دوشنبه با بنی گانتز، عضو کابینه دفاعی اسرائیل در کاخ سفید دیدار کند و انتظار می‌رود که به وی پیام مستقیم مشابهی ارائه دهد.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا نیز روز دوشنبه خواستار افزایش جریان کمک‌ها به غزه شد و گفت: «برای کاهش وضعیت وخیم انسانی باید جریان کمک به غزه افزایش یابد.»

بلینکن با اشاره به اینکه مردم غزه به شدت به غذا، آب و کمک‌های دیگر نیاز دارند گفت که ایالات متحده «در تلاش است کمک‌های بیشتری از طریق همه دهلیزهای موجود، از جمله هوایی، به غزه برساند.»

سازمان رادیو و تلویزیون اسرائیل اوایل روز یک‌شنبه گزارش داد که «مشکلات جدیدی» در مذاکرات برای دستیابی به توافق تبادل اسرا بین اسرائیل و حماس به وجود آمده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل