Connect with us

رویداد های اخیر

ناتو با متحدین اش در باره امنیت میدان هوایی کابل کار میکند

منتشر شده

در

(Last Updated On: )

ینس ستولتنبرگ، سرمنشی عمومی ناتو، روز گذشته (جمعه، ۲۱ جوزا) گفته که این پیمان در باره چگونگی حفظ زیر ساخت‌ها در میدان هوایی بین المللی حامد کرزی با متحدین اش کار میکند.

ستولتنبرگ در یک نشست خبری گفته که در نشست سران این پیمان در مورد موضوعات گوناگون بشمول افغانستان بحث خواهد شد.

او در این باره گفت:” حضور نظامی ما ختم میشود، اما حمایت ما از نیروهای افغان و مردم افغانستان  ادامه میابد.”

سرمنشی ناتو افزود:” همه ما در باره چالش‌ها و مشکلات در افغانستان آگاه استیم، ما همچنان در باره خطر ختم ماموریت نظامی مان نیز آگاه استیم.”

سرمنشی ناتو میگوید که از حفظ زیر ساخت‌ها در میدان هوایی بین المللی حامد کرزی حمایت میکند.

او در این باره گفت:” ما در این باره با متحدین ناتو کار میکنیم که چگونه  زیرساخت‌های مهم مانند زیر ساخت‌ها در میدان هوایی بین المللی کابل را حفظ کنیم. ناتو از این کار حمایت میکند و ما چشم به راه استیم که چگونه دیگر متحدین ناتو در این تلاش‌ها شریک شود.”

ستولتنبرگ گفت که متحدین ناتو در مورد فعال ماندن میدان هوایی حامد کرزی با معیارهای بین المللی با ترکیه و دیگر کشورهای گفتگو میکنند.

او در این باره گفت:” این نه تنها برای ناتو بلکه برای تمامی جامعه جهانی مهم است، برای حضور دیپلوماتیک تمام کشورها، و برای توسعه کمک‌ها و نهادهای کمک کننده مهم است.”

سرمنشی ناتو اطمینان داد که در نشست آینده ناتو در این باره بحث خواهد شد.

رویداد های اخیر

Russian defense chief calls for enhancing security of Tajikistan-Afghanistan border

Published

on

(Last Updated On: )

The situation in Afghanistan highlights the need to strengthen Tajikistan’s border with the country and take other measures to ensure regional stability, Russian Defense Minister Andrey Belousov said.

“In the Central Asian region, the situation in Afghanistan remains the main source of instability. Numerous radical groups have gained a foothold there, stepping up attempts to promote their ideas in the neighboring countries. The risk of gangs and terrorism spilling outside the country is growing,” he pointed out, addressing a meeting of the Collective Security Treaty Organization (CSTO) Council of Defense Ministers in the Kazakh city of Almaty, TASS news agency reported.

According to him, all this requires “constant monitoring and prompt measures aimed at ensuring regional stability.”

“Those particularly include efforts to strengthen the Tajik-Afghan border,” he noted.

The Islamic Emirate of Afghanistan (IEA) has previously dismissed countries’ security concerns over Afghanistan, emphasizing that it will not allow Afghanistan’s soil to be used against any other country.

Continue Reading

رویداد های اخیر

کابلوف: امارت اسلامی بر افغانستان کنترول قاطع دارد و این برای روسیه مهم است

Published

on

(Last Updated On: )

نماینده خاص روسیه برای افغانستان گفته است که امارت اسلامی بر افغانستان کنترول قاطع دارد و این برای مسکو مهم است.

به گزارش خبرگزاری تاس، ضمیر کابلوف در مصاحبه با تلویزیون «روسیه ۲۴» هشدار داده است که بی ثباتی در افغانستان عواقب منفی را در سراسر منطقه به دنبال خواهد داشت.

او گفته است: «ما معتقدیم که این حکومت (امارت اسلامی) کنترول مداوم بر کشور (افغانستان) دارد. این برای ما اساسا مهم است، چون هرنوع فروپاشی افغانستان تاثیرات منفی زیادی را در سراسر منطقه خواهد داشت.»

کابلوف به این باور است که روسیه می‌تواند در زمینه صادرات تولیدات نفتی و تامین امنیت غذایی افغانستان با این کشور همکاری کند.

او گفت: «امنیت غذایی همچنین یک موضوع [بحث] برای مقامات افغانستان به منظور افزایش همکاری و تامین مواد غذایی مورد نیاز است.»

هفته گذشته، سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفته بود که ابتکار عمل برای حذف امارت اسلامی از فهرست سازمان های تروریستی «منعکس کننده آگاهی از واقعیت است.»

کابلوف هم به خبرگزاری تاس گفته بود که وزارت‌های خارجه و عدلیه روسیه به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور این کشور اطلاع داده‌اند که ممکن است امارت اسلامی از فهرست سازمان‌های ممنوعه حذف شود.

پوتین همچنین ضمن اشاره به کنترول امارت اسلامی بر افغانستان بر ضرورت ایجاد روابط با آن تاکید کرده است.

Continue Reading

رویداد های اخیر

بیش از ۲۰ کمره امنیتی در مرکز بدخشان نصب شده است

Published

on

(Last Updated On: )

با افزایش رویداد های ضد امنیتی در بدخشان، مقام‌های این ولایت به هدف تامین امنیت بهتر شهر فیض آباد بیش از ۲۰ کمره امنیتی را در نقاط پر ازدحام نصب و فعال کرده اند.

مسوولان در قوماندانی امنیه این ولایت می‌گویند که در شهر فیض آباد ۲۳ کمره امنیتی را ۲۴ ساعته فعال ساخته اند تا از طریق این کمره ها وضعيت شهر به گونه مستقیم از سوی پولیس بررسی ونظارت‌ شود.

مسوولان می افزایند که این کمره ها به هدف تامین امنیت و جلوگیری از جرایم جنایی نصب شده و نقش‌ کلیدی در تامین امنیت این ولایت خواهد داشت.

عزیز الله عمر، قوماندان امنیه بدخشان می‌گوید: «کمره ها از طرف قوماندانی امنیه در جاهای عمومی، در جاهای مزدحم و در بین شهر نصب شده است. کیفیت کمره ها خیلی خوب است و چندین کیلومتر را زیر پوشش قرار می‌دهد.»

باشندگان شهر فیض آباد این اقدام نیروهای امنیتی را در جلوگیری از وقوع رویداد های ضد امنیت و جرایم جنایی مهم و مؤثر می‌دانند.

جلال‌الدین، باشنده شهر فیض آباد می‌گوید: «بسیار کار خوب کردند؛ برای جلوگیری از سرقت و تامین امنیت بسیار مفید است.»

مسوولان امنیتی بدخشان می‌گویند که با افزایش برنامه های امنیتی، در وضعیت امنیتی این ولایت نسبت به گذشته بهبود آمده و همچنین سطح جرایم جنایی کاهش یافته است. آنان می‌افزایند که می‌خواهند برای ‌تامین امنیت بهتر و جلوگیری از جرایم جنایی و رویداد های ضد امنیت در شماری از ولسوالی‌ها نیز کمره های امنیتی را فعال سازند.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!