رویداد های اخیر

واکنش‌های گسترده به وقوع انفجار در میدان بین‌المللی کرکت در کابل 

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

انفجارعصر روزجمعه (۷اسد) در میان تماشاگران لیگ کرکت شپگیزه با واکنش‌های تند داخلی و بین‌المللی روبه شده است.

سازمان ملل متحد با نکوهش این انفجار خواستار توقف حملات بر غیر نظامیان شده و خواستار شناسایی و مورد پیگیرد قرار گرفتن عاملان این گونه حملات شده است.

سرمنشی سازمان ملل هدف قرار دادن غیرنظامیان را خلاف قوانین بین‌المللی خوانده است.

فرحان الحق، معاون سخنگوی سرمنشی سازمان ملل گفته است که:” رامزالاکبروف حمله دیروز را بر استدیوم کرکت در کابل محکوم می‌کند حمله که گفته می‌شود تلفات را برشماری که درمسابقه اشتراک کرده بودند وارد کرده است آقای رامزالاکبروف خواهان تحقیقات و به عدالت کشانیدن عاملان حمله شده است”.

نماینده ویژه امریکا درامور افغانستان در واکنش به این انفجار گفته است که افزایش خشونت‌ها هیچ کس را به جایی نمی‌رساند.

توماست وست در تویتی نوشته است که:”  با افزایش خشونت‌ها به هیچ جای هیچ کس نخواهد رسید و این شیوه پاسخگوی نیازمندی مردم افغانستان هرگز نیست انفجار در میدان کرکت و در بین تماشاگران یاد آور خشونت وحشتناک و ناگهانی است که مردم افغانستان با آن رو به رو شده است “.

حامد کرزی، رییس جمهوری پیشین هم این انفجار را به شدت نکوهش کرده است.  

بربنیاد گفته‌های شفاخانه ایمرجنسی در این رویداد سیزده تن زخم برداشته اند، اما پولیس کابل می‌گوید که در این رویداد دوتن نیز جان باخته اند.

براساس گزارش شفاخانه ایمرجنسی در کابل در این انفجار 13 تن زخم برداشته اند. 

تا هنوز مسولیت این حمله را کسی بر عهده نگرفته اما اغلب این گونه حملات را گروه داعش بر عهده گرفته است. هرچند که امارت اسلامی در تازه ترین مورد می‌گوید داعش در کشور سرکوب شده و درحال نابودی است.

Trending

خروج از نسخه موبایل