رویداد های اخیر

واکنش امارت اسلامی به تصمیم سازمان ملل در باره کرسی افغانستان

Published

on

(Last Updated On: قوس ۱۱, ۱۴۰۰)

امارت اسلامی افغانستان به واگذاری کرسی سازمان ملل به نماینده دولت جدید افغانستان تاکید می‌کند.

امارت اسلامی میگوید که همه شرایط را برای بدست آوردن این کرسی  تکمیل کرده و جامعه جهانی باید بر بنیاد واقعیت‌ها تصمیم بگیرد.

این درحالی است کمیته اعتبار بخشی سازمان ملل در نشستی در باره سرنوشت کرسی افغانستان در این سازمان تصمیم نهایی نگرفت و آن را به تعویق انداخت.

بلال کریمی، معاون سخنگوی امارت اسلامی، در این باره گفت: امارت اسلامی وظیفه خود را انجام داده حالا رسالت جامعه جهانی و کشورهای جهان است که باید با افغان‌ها، با امارت اسلامی تعاملات خوب را آغاز کنند و روابط دیپلوماتیک معنی دار را با دولت افغانستان داشته باشند.”

روسیه، چین و امریکا از اعضای کمیته نه نفری استند که درباره اعتبار و صلاحیت نماینده‌گان ۱۹۳ عضو سازمان ملل متحد تصمیم‌گیری می‌کنند.

معاون نماینده دایمی روسیه در سازمان ملل ابراز امیدواری کرده که دولت جدید افغانستان انتظارات جامعه جهانی را بر آورده کند.

دیمیتری پولیانسکی، معاون نماینده دایمی روسیه در سازمان ملل متحد، در این باره گفت:”ما فکر می‌کنیم که باید با طالبان تعامل داشته باشیم، ما فکر می‌کنیم که وضعیت افغانستان برای کل جهان برای ما بسیار مهم است، به ویژه به این دلیل که با آسیای مرکزی هم مرز استیم و این منطقه بسیار مهمی است. برای ما که علاقه مند به ثبات و رفاه این کشور استیم، آماده کمک استیم. ما همچنین انتظارات خاصی از طالبان داریم و این انتظارات را کاملاً روشن کردیم”.”

تاهنوز روشن نیست که آیا نماینده دولت پیشین افغانستان در کرسی نماینده‌گی سازمان ملل باقی خواهد ماند یا نه اما آگاهان حضور نماینده از آدرس افغانستان در سازمان ملل را مهم می پندارند.

طارق فرهادی، تحلیلگر سیاسی، در این باره گفت:” بسیار ضرور است که افغانستان یک سفیر مقتدر در سازمان ملل داشته باشد اما با این تصمیم ملل متحد صدای جهان را به امارت اسلامی گفت و او این است که این حکومت همه شمول نیست.”

قبل از این امارت اسلامی سهیل شاهین را همچون نامزد به کرسی افغانستان در سازمان ملل معرفی کرده بود اما روشن نیست که آقای شاهین چی زمانی به این کرسی دست خواهند یافت.

Trending

خروج از نسخه موبایل