تجارت

وزارت تجارت: تلاش می‌کنیم میزان صادرات افغانستان به بیش از دو میلیارد دالر برسد

Published

on

(Last Updated On: جدی ۵, ۱۴۰۱)

مسوولان وزارت صنعت و تجارت می‌گویند که تلاش می‌کنند میزان صادرات افغانستان تا پایان سال جاری به بیش از دو میلیارد دالر برسد.

به گفته این وزارت، اقلام صادراتی افغانستان بیشتر شامل میوه خشک، زغال سنگ، صنایع‌دستی به ویژه قالین و نیشکر می‌باشد.

مسوولان این وزارت افزوده‌اند که آنان می‌خواهند در نمایشگاه‌های منطقه‌یی و جهانی توجه سرمایه‌گذاران را به اقلام صادراتی افغانستان جلب کنند.

عبدالسلام جواد، سخنگوی وزارت صنعت و تجارت در این مورد می‌گوید: «ما در نُه ماه نخست امسال توانستیم بیشتر از یک میلیارد و دوصد وپنجاه میلیون دالر صادرات داشته باشیم و طبق پیش‌بینی، امسال ان‌شاءالله دو میلیارد دالر صادرات خواهیم داشت.»

آقای جواد افزود: «صادرات ما جریان دارد و مطمین هستیم که بیشتر از دو میلیارد دالر خواهد شد.»

با این حال، اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری می‌گوید که هنوز مشکلات در انتقال پول از طریق بانک‌ها وجود دارد. از این رو، افغانستان نتوانسته است که میزان صادرات‌اش را افزایش دهد.

خانجان الکوزی، عضو اتاق تجارت وسرمایه‌گذاری گفت: «مشکل بانک‌ها اگر به‌ سطح جهانی حل نشود، واقعاً تجارت و کاروبارو ما به مشکلات جدی مواجه می‌شود.»

در همین حال، آگاهان اقتصادی خاطرنشان کرده‌اند از این‌که مشکلات در انتقال پول از طریق سیستم‌های بانکی وجود دارد نیاز است که امارت اسلامی تمرکز روی سرمایه‌گذاری‌های کوچک و بزرگ خصوصی داشته باشد.

Trending

خروج از نسخه موبایل