رویداد های اخیر

پاکستان خواهان همکاری جهان با امارت اسلامی در امر مبارزه علیه تروریزم شد

Published

on

(Last Updated On: دلو ۳۰, ۱۴۰۱)

بلاول بوتو زرداری، وزیر امور خارجه پاکستان در نشست امنیتی مونیخ ضمن ابراز نگرانی از تهدید تروریزم در افغانستان خواستار همکاری جامعه جهانی با امارت اسلامی در امر رسیدگی به این معضل شده است.

زرداری گفته است که اگر امارت اسلامی برای پرداختن به مسئله تروریزم اراده دارد، «ما باید راهی را برای بلند بردن ظرفیت آن پیدا کنیم.»

وی هشدار داده است که تروریزم نه تنها برای همسایه های افغانستان، بلکه برای غرب نیز خطر ایجاد می‌کند.

وزیر خارجه پاکستان در این نشست همچنان بر تعلیم و تحصیل دختران و زنان و ایجاد حکومت فراگیر در افغانستان تاکید کرده است.

او گفته است که پاکستان در گذشته با افغانستان همکاری کرده است و به همکاری اش ادامه خواهد داد. وی افزود که جامعه جهانی نباید افغانستان را فراموش کند.

آقای زرداری در نشست امنیتی مونیخ همچنان تاکید کرد که جامعه جهانی باید به کمک‌های بشردوستانه به افغانستان ادامه دهد، دارایی‌های آنرا رها و با امارت اسلامی و مردم تعامل کند.

وزارت خارجه امارت اسلامی در اعلامیه‌ای از خواست وزیر خارجه پاکستان برای بلند بردن ظرفیت امارت اسلامی، آزادسازی دارایی‌ها، رفع محدودیت های بانکی و تداوم کمک‌های بشردوستانه استقبال کرده است.

این وزارت اظهارات زرداری در رابطه به تهدید تروریزم در افغانستان را رد کرده و گفته است که پاکستان بجای شکایت در نشست‌های بین‌المللی، در مورد مسائل دوجانبه با حکومت افغانستان گفتگو کند.

 

 

Trending

خروج از نسخه موبایل