Connect with us

رویداد های اخیر

پاکستان: قدرت زلزله شب گذشته در افغانستان ۴.۳ ریشتر بود

منتشر شده

در

(Last Updated On: )

سازمان ثبت زمین لرزه پاکستان گزارش داده است که قدرت زلزله شب گذشته (۲۵ قوس) در افغانستان ۴.۳ ریشتر بود.

مرکز این زلزله که ساعت ۱۱:۱۰ شب گذشته رخ داد ولایت میدان وردک گزارش داده شده است. باشنده‌گان کابل نیز این زلزله را حس کرده اند.

سازمان ثبت زمین لرزه پاکستان عمق این زلزله را ۱۲۰ کیلومتر ثبت کرده است.

تاکنون روشن نیست این زلزله خسارات جانی یا مالی در پی داشته است یا خیر.

افغانستان یک کشور زلزله خیز به شمار می‌رود. در ماه سرطان سال جاری، زلزله ۵.۹ ریشتری در شرق کشور بیش از یک هزار کشته برجا گذاشت.

رویداد های اخیر

وزیر خارجه آلمان از وعده اخراج افغان‌ها انتقاد کرد

وزیر خارجه آلمان پذیرفت که مجرمان «حق خود برای حمایت را از دست داده اند» اما مشکل حضور افراد خطرناک با اخراج سریع آنان به افغانستان و سوریه حل نمی‌شود.

Published

on

(Last Updated On: )

وزیر امور خارجه آلمان به گونه غیر مستقیم از صدر اعظم و وزیر امور داخله این کشور به دلیل وعده اخراج سریع مهاجران جنایتکار به افغانستان و سوریه انتقاد کرده است.

به گزارش روزنامه «دی ولت» آلمان، آنالنا بربوک روز جمعه در مراسمی در هامبورگ گفت که اخراج سریع مهاجران نمی‌تواند به امنیت کمک کند.

او گفت: «من فکر می‌کنم در چنین شرایط ناامنی، وعده دادن به چیزهایی که روز بعد نمی‌دانید چگونه آن را عملی کنید، نمی‌تواند به امنیت کمک کند.»

وزیر خارجه آلمان پذیرفت که مجرمان «حق خود برای حمایت را از دست داده اند» اما مشکل حضور افراد خطرناک با اخراج سریع آنان به افغانستان و سوریه حل نمی‌شود.

او گفت که نباید تسلیم شرایط امارت اسلامی برای پذیرش مجرمان شد.

این در حالیست که اولوف شولتز، صدراعظم آلمان گفته است که مجرمان اگر از افغانستان یا سوریه آمده باشند، باید از آلمان اخراج شوند.

شولتز این اظهارات را در واکنش به حمله یک‌ شهروند افغان بر تجمع مخالفان اسلام در شهر منهایم آلمان که منجر به کشته‌شدن یک افسر پولیس و زخمی‌شدن چندین تن دیگر شد، بیان کرده است.

وزیر داخله آلمان نیز اعلام کرده که کشورش در حال بررسی اخراج مهاجران افغان که تهدید امنیتی ایجاد می‌کنند، می‌باشد.

امارت اسلامی اما از آلمان خواسته است که این موضوع را طوری از مجاری دیپلوماتیک مدیریت کند که اتباع افغانستان به کشوری سوم سپرده نشوند.

 

مطالب مرتبط:

آلمان می‌خواهد مهاجران افغان را از طریق ازبکستان به کشور شان اخراج کند

امارت اسلامی به آلمان: مهاجران را به کشور سوم نسپارید، موضوع بر اساس توافق دوجانبه حل شود

Continue Reading

رویداد های اخیر

وزیر خارجه ترکمنستان سرپرست سفارت امارت اسلامی افغانستان را پذیرفت

آقای مردوف در مراسمی به همین مناسبت گفت که ترکمنستان و افغانستان در حال برنامه ریزی اجرای پروژه های بزرگ هستند از همین رو افزایش سطح روابط دیپلوماتیک یک اقدام ضروری است.

Published

on

(Last Updated On: )

رشید مردوف، معاون شورای وزیران و وزیر امور خارجه ترکمنستان، فضل محمد صابر را به عنوان سرپرست سفارت امارت اسلامی افغانستان در عشق آباد پذیرفته است.

طبق خبرنامه وزارت امور خارجه کشور، آقای مردوف در مراسمی به همین مناسبت گفت که ترکمنستان و افغانستان در حال برنامه ریزی اجرای پروژه های بزرگ هستند از همین رو افزایش سطح روابط دیپلوماتیک یک اقدام ضروری است.

او ابراز امیدواری کرد که با تلاش‌های مشترک دیپلوماتیک دو کشور، کار عملی پروژه های خط لوله گاز تاپی، انتقال برق تاپ و خط آهن بین تورغندی و هرات به زودی آغاز شود.

امارت اسلامی در ماه آگست سال ۲۰۲۱ بر افغانستان مسلط شد، اما تا کنون هیچ کشوری آن را به عنوان حکومت کشور به رسمیت نشناخته است.

اما برخی از کشورهای منطقه در مقایسه با سایر کشورها روابط نزدیکتر با امارت اسلامی برقرار کرده اند.

در ماه دلو سال گذشته، شی جین پینگ، رئیس جمهور چین اعتمادنامه اسدالله بلال کریمی را به عنوان سفیر افغانستان در بیجینگ پذیرفت.

 

مطالب مرتبط:

رئیس جمهور چین اعتبارنامۀ سفیر امارت اسلامی را پذیرفت

ضمیر کابلوف: برنامه حذف نام امارت اسلامی از فهرست گروه‌های تروریستی خوب پیش می‌رود

Continue Reading

رویداد های اخیر

کانگرس امریکا نشستی را برای بررسی وضعیت زنان افغانستان برگزار می‌کند

Published

on

(Last Updated On: )

قرار است کمیسیون حقوق بشر کانگرس ایالات متحده امریکا نشستی را برای بررسی وضعیت زنان افغانستان برگزار کند. این نشست روز سه‌شنبه هفته‌ پیشرو با حضور رینا امیری، نماینده خاص امریکا در امور زنان افغانستان، هیدربار، معاون بخش زنان دید‌ه‌بان حقوق بشر و شماری از زنان افغان برگزار خواهد شد.

بر بنیاد اعلامیه‌ این کمیسیون، اشتراک کنندگان این نشست مسایل حقوق بشری مشمول وضعیت زنان و دختران در افغانستان را بررسی و توصیه‌هایی را برای اقدام کانگرس امریکا ارایه خواهند کرد.

در اعلامیه‌ کمیسیون حقوق بشر کانگرس امریکا آمده است: «از اگست سال ۲۰۲۱، وضعیت زنان و دختران افغان به طرز چشمگیری بدتر شده است. فهرست رو به افزایش محدودیت‌های شدید اعمال‌شده توسط طالبان توانایی مشارکت زنان در زندگی عمومی را به شدت کاهش داده است.»

این کمیسیون همچنان با اشاره به منع زنان از کار و محرومیت از دسترسی به آموزش افزوده که کنترول بر زندگی خصوصی زنان افزایش یافته است.

همزمان با این، کاترین بروکر، شارژدافیر امریکا در سازمان امنیت و همکاری اروپا گفته است که بحران بشری و اقتصادی، امنیت افغانستان و همسایه‌هایش را تضعیف می‌کند. او در این نشست که در پارلمان اروپا برگزار شد، افزود که امریکا متعهد به تقویت ثبات در افغانستان از طریق دیپلماسی و کمک‌های بشردوستانه است.

کاترین بروکر، شارژدافیر امریکا در سازمان امنیت و همکاری اروپا گفته است: «ایالات متحده امریکا همچنان از طالبان خواسته است که به تعهدات شان در عرصه‌های اقتصادی، حقوق بشری و جلوگیری از استفاده گروه‌های تروریستی از خاک افغانستان عمل کنند.»

بروکر افزود که امریکا آماده همکاری با کشورهای آسیای مرکزی عضو سازمان امنیت و همکاری اروپا در عرصه‌های گوناگون از جمله در تلاش‌های آنان به خاطر پاسخگویی موثر به چالش‌های امنیتی در منطقه و آموزش دختران در افغانستان است.

این درحالی است که امارت اسلامی همواره نگرانی‌ها بابت نقض حقوق زنان در افغانستان را بی‌جا دانسته و تأکید کرده است که متعهد به رعایت حقوق زنان مطابق به شریعت اسلامی است.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!