تجارت

پروازهای شرکت فلای دوبی به افغانستان دوباره آغاز شد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲۴, ۱۴۰۲)

شرکت هوایی فلای دوبی پس از دو نیم سال وقفه پروازهای اش را به افغانستان روز چهارشنبه (۲۴ عقرب) دوباره آغاز کرد.

مسئولان وزارت ترانسپورت و هوانوردی می‌گویند که قرار است شرکت های دیگر هوایی مانند ایرعربیه، جزیره ایرویس و ترکیش ایرلاینز نیز پرواز‌های خود را به افغانستان شروع کنند.

عبدالستار غروال، رئیس عمومی میدان های هوایی می‌گوید: «برای پروازهای بین المللی در تمام میدان های هوایی کشور ظرفیت ایجاد شده است و با آمدن شرکت فلای دوبی شرکت های خارجی دیگر نیز پروازهای شان را به کشور شروع خواهند کرد.»

امام الدین احمدی، سخنگوی وزارت ترانسپورت و هوانوردی می‌گوید: «شرکت هوایی فلای دوبی پرواز خودرا انجام داد و شرکت های دیگر نیز پروازهای شان را به افغانستان آغاز خواهند کرد.»

اتحادیه تاجران افغان مقیم امارات متحده عربی می‌گوید که پروازهای فلای دوبی سبب گسترش روابط اقتصادی میان افغانستان و امارات متحده عربی می‌گردد. به گفته آنان، ماه آینده تعداد پروازهای این شرکت به چهار پرواز در روز افزایش خواهد یافت.

عبیدالله صدرخیل، رئیس اتحادیه تاجران افغان مقیم امارات متحده عربی می‌گوید: «در ابتدا دو پرواز در روز و بعد هم سه پرواز و ماه آینده چهار پرواز در روز صورت خواهد گرفت و با آن میوه تازه کشور به امارات متحده عربی صادر می‌شود.»

مسافرین می‌گویند که قیمت تکت طیاره میان دوبی و افغانستان پنجاه در صد کاهش یافته است.

عزیزالله، یک تن از مسافرین می‌گوید: «ما بسیار خوشحال ایم که فلای دوبی آمد. تکت ها را در مقایسه با شرکت های داخلی پنجاه درصد ارزان تر داد.»

به گفته مسئولان وزارت ترانسپورت، در حال حاضر شرکت های آریانا، کام ایر، پی آی ای، ماهان، تابان، کیش و قطر ایرویز به افغانستان پرواز دارند.

Trending

خروج از نسخه موبایل