Connect with us

جهان

کوریای شمالی پس از تهدید درباره پرواز های جاسوسی امریکا، راکت قاره پیما آزمایش کرد

منتشر شده

در

(Last Updated On: )

کوریای شمالی دو روز پس از تهدید به عواقب «تکان دهنده» در اعتراض به آنچه که فعالیت های جاسوسی تحریک آمیز امریکا در نزدیکی قلمرو خود خواند، برای اولین بار در سه ماه گذشته آزمایش راکت بالستیک قاره پیما روز چهارشنبه انجام داد.

برخی کارشناسان می‌گویند کوریای شمالی احتمالاً نوع راکت هواسونگ-۱۸ با سوخت جامد را پرتاب کرده است که رهگیری آن سخت‌تر از سایر راکت ها با سوخت مایع است. به گزارش اسوشیتدپرس، کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی پیشتر هواسونگ-۱۸ را قوی ترین سلاح هسته ای خود خوانده بود.

بر اساس ارزیابی های کوریای جنوبی و جاپان، یک راکت دوربرد کوریای شمالی که از مرکز این کشور حدود ساعت ۱۰ صبح پرتاب شد، فاصله حدود یک هزار کیلومتر را در ارتفاع ۶ هزار کیلومتری پیمود و سپس در آب‌های بین شبه جزیره کوریا و جاپان فرود آمد.

اردوی کوریای جنوبی این پرتاب را اقدام بزرگ تحریک آمیز خواند و گفت که مقامات کوریای جنوبی و ایالات متحده توافق کردند که مواضع دفاعی قوی و مشترک را حفظ کنند.

این پرتاب در حالی انجام شد که یون سوک یول، رئیس جمهور کوریای جنوبی و فومیو کیشیدا، صدر اعظم جاپان، برای شرکت در نشست این هفته ناتو از ویلنیوس در لیتوانیا بازدید کردند. در یک جلسه اضطراری شورای امنیت که در لیتوانیا تشکیل شد، یون به مقامات گفت که کوریای شمالی باید با عواقب ناشی از تحریک خود مواجه شود. هیروکاز ماتسونو، منشی کابینه جاپان گفت که کیشیدا از او خواسته تا برای جلسه شورای امنیت در مورد پرتاب آماده شود.

پرتاب روز چهارشنبه پس از آن انجام شد که کوریای شمالی در اوایل این هفته مجموعه‌ای از بیانیه ها را منتشر کرد که در آن ایالات متحده امریکا را به پرواز یک طیاره نظامی در نزدیکی کوریای شمالی برای جاسوسی از کوریای شمالی متهم کرد.

ایالات متحده و کوریای جنوبی اتهامات کوریای شمالی را رد کردند و از آن خواستند از هرگونه اقدام یا لفاظی که موجب خصومت می‌شود خودداری کند.

جهان

محکمه آلمان حکم بازداشت یک افغان را در پیوند به حمله با چاقو صادر کرد

Published

on

(Last Updated On: )

خبرگزاری اسوشیتد پرس گزارش داده است که محکمه‌ای در آلمان روز شنبه حکم بازداشت یک مرد ۲۵ ساله متولد افغانستان را در پیوند به حمله با چاقو در شهر منهایم صادر کرده است.

شش نفر روز جمعه در حمله با چاقو در یک مراسم سازماندهی شده توسط یک گروه مخالف «اسلام سیاسی» در شهر منهایم زخمی شدند.

یک افسر پولیس نیز مشمول زخمیان بود که با جراحات وخیم در شفاخانه بستر شده است.

مظنون حادثه از اثر تیر اندازی توسط پولیس زخمی و در شفاخانه بستر شده و در وضعیتی نیست که از او تحقیقات صورت گیرد.

پولیس گفته است که او از سال ۲۰۱۴ بدینسو در آلمان زندگی می‌کند.

Continue Reading

جهان

سئول به مردم در باره ارسال بالون‌های بیشتری از کوریای شمالی هشدار داد

Published

on

(Last Updated On: )

سئول روز شنبه به مردم هشدار داد که از بالون‌های بیشتری که توسط کوریای شمالی فرستاده می‌شود، دور باشند و آنها را به اردو یا پولیس گزارش دهند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، اردوی کوریای جنوبی اعلام کرده که کوریای شمالی بالون‌های بیشتری را که حامل «کثافات» است از مرزهای به شدت مستحکم می‌فرستد.

کوریای شمالی چند روز پیش صدها بالون حامل کثافات و مواد فاضله فرستاد و آنها را «هدایای اخلاص» خواند و اعلام کرد که بالون‌های بیشتری می‌فرستد. شین وون سیک، وزیر دفاع کوریای جنوبی روز شنبه این رفتار را «رفتار پست و کم ارزش» خواند.

در پیامی عمومی که توسط شهر سئول پخش شد، از مردم خواسته شده که از دست زدن به بالون‌هایی که «در آسمان نزدیک سئول شناسایی می‌شوند» خودداری کنند و آن‌ها را گزارش دهند. وزارت دفاع گفت که از حاکمان سایر مناطق نیز خواسته شده که پیام های مشابهی را پخش کنند.

کوریای شمالی گفته است که این بالون‌ها انتقام یک کمپاین تبلیغاتی ادامه‌دار فراریان و فعالان کوریای شمالی در کوریای جنوبی است که بالون‌هایی حاوی شعارهای ضد پیونگ‌یانگ، غذا، ادویه، پول و فلش‌های حاوی ویدیوهای موسیقی کی‌پاپ و نمایشنامه‌ها به آن طرف مرز ارسال می‌کنند.

Continue Reading

جهان

بایدن پیشنهاد جدید آتش بس در غزه را ارائه کرد

Published

on

(Last Updated On: )

جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا روز جمعه طرح سه مرحله‌ای اسرائیل را برای آتش‌بس در غزه در بدل آزادی گروگان‌های اسرائیلی مطرح کرد و گفت: «زمان پایان دادن به این جنگ فرا رسیده است.»

به گزارش رویترز، مرحله اول شامل یک آتش‌بس شش هفته‌ای است که نیروهای اسرائیلی از «تمام مناطق پرجمعیت» غزه خارج و برخی از گروگان‌ها – از جمله افراد مسن و زنان – در بدل صدها اسیر فلسطینی آزاد می‌شوند و غیرنظامیان فلسطینی می‌توانند به خانه‌های خود در غزه بازگردند. همچنین ۶۰۰ لاری در روز کمک‌های بشردوستانه را به این منطقه می‌رساند.

در این مرحله، حماس و اسرائیل درباره آتش‌بسی دائمی مذاکره خواهند کرد که به گفته بایدن «تا زمانی که حماس به تعهدات خود عمل کند ادامه خواهد داشت». اگر مذاکرات بیش از شش هفته طول بکشد، آتش‌بس موقت تا زمانی که مذاکرات ادامه می‌یابد، تمدید می‌شود.

در مرحله دوم، مبادله‌ای برای همه گروگان های زنده باقیمانده از جمله سربازان مرد صورت خواهد گرفت، نیروهای اسرائیلی از غزه خارج و آتش بس دائمی آغاز خواهد شد.

مرحله سوم شامل یک طرح بزرگ بازسازی غزه و بازگرداندن «بقایای نهایی» گروگان‌ها به خانواده هایشان است.

بایدن که در آستانه انتخابات تحت فشار برای توقف درگیری غزه است، گفت: «زمان پایان یافتن این جنگ و آغاز روز پس از آن فرا رسیده است.»

حماس در بیانیه‌ای به این طرح واکنش مثبت نشان داد.

حماس اعلام کرد که آماده است در صورت اعلام تعهد اسرائیل به اینگونه توافق، با هر پیشنهادی مبنی بر آتش بس دائمی، خروج نیروهای اسرائیلی، بازسازی غزه، بازگشت آوارگان و یک معامله «واقعی» مبادله اسیران، «به صورت مثبت و سازنده» تعامل کند.

دفتر بنیامین نتنیاهو، صدر اعظم اسرائیل اعلام کرد که او به تیم مذاکره کننده خود اجازه داده است تا این توافق را ارائه کند، در حالی که تاکید کرد که «جنگ تا دستیابی به همه اهداف آن، از جمله بازگشت همه گروگان‌ها و نابودی اردو و توانمندی‌های دولتی حماس، پایان نخواهد یافت.»

از هفتم اکتوبر سال گذشته تاکنون بیش از ۳۶ هزار تن از اثر حملات اسرائیل در غزه جان باخته و حدود ۸۱ هزار تن دیگر زخمی شده اند.

این حملات زمانی آغاز شد که حماس با حمله بر اسرائیل ۱۲۰۰ نفر را کشت و بیش از ۲۵۰ نفر را اسیر گرفت.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!