رویداد های اخیر

یونیسف: بیش از ۹۰ درصد قربانیان زلزله هرات زنان و کودکان اند

Published

on

(Last Updated On: میزان ۲۰, ۱۴۰۲)

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) با نشر خبرنامه‌ای در صفحه ایکس‌ نگاشته است که بیش از ۹۰ درصد قربانیان زلزله‌ هرات را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

در زلزله‌ هرات روز شنبه (۱۵میزان) نیز براساس خبرنامه‌ یونیسف زنان و کودکان قربانیان اصلی بودند.

این نهاد روز چهارشنبه (۱۹ میزان) این آمار را با نشر خبرنامه‌‌ای در صفحه ایکس اعلام و خواهان کمک‌ فوری ۲۰ میلیون دالری شده است.

این آمار در حالی منتشر شده که صبح روز چهارشنبه (۱۹میزان) نیز زلزله‌‌ شدید ولایت‌های هرات، فراه و بادغیس را لرزاند، که در‌ اثر این زمین لرزه براساس اطلاعات اولیه یک تن کشته و ۵۵ تن دیگر زخم برداشته و ۳۰ منزل مسکونی به صورت کامل ویران شده است.

درهمین حال، عملیات کمک‌رسانی به آسیب‌دید‌گان ادامه دارد و عملیات نجات هم تاکنون پایان نیافته است زیرا براساس آخرین گزارش نهادهای بین‌المللی هنوز صدها تن ناپدید هستند. سازمان ملل هم دلیل تاخیر در کمک‌رسانی به زلزله زدگان در هرات را هم نداشتن امکانات مالی در افغانستان میداند.

استفان دوجاریک، سخنگوی سرمنشی سازمان ملل متحد می‌گوید: «میتوانم بگویم برخی از کمک‌ها توزیع گردید، اما این کمک‌ها بسنده نیست اگر در هر کجا تحت تاثیر قرار گرفته اید هیچ کمک نمی‌تواند سریع برسد و شرایط کنونی کمک‌رسانی چالش برانگیز است ما کارمندان بین‌المللی داریم و آنها در حالی ارزیابی هستند تا ببند چه چیزی میتواند از کشورهای دیگر تهیه کنند ما در حال حاضر بودجه کافی نداریم و نیاز است تا به ما کمک‌ها برسد.»

در ادامه کمک‌های بشری کشورها، رهبر کاتولیک‌های جهان خواهان کمک به زلزله زدگان هرات شده است.

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان می‌گوید: «من از همه مردم نیکوکار دعوت می‌کنم تا به مردم افغانستان که پس از زلزله ویرانگر آسیب‌دیده‌اند کمک کنند.»

این در حالی است که ملل متحد گفته است که در زلزله روز چهارشنبه در هرات بیش از ۱۱۰ قریه آسیب رسیده و شماری از خانه‌ها در ولسوالی‌های گلران و انجیل تخریب شده‌اند و در زلزله‌های هرات حدود ۱۷ هزار تن متاثر شده‌اند.

Trending

خروج از نسخه موبایل