Connect with us

رویداد های اخیر

آریانانیوز، خبرهای دری، ۲۱ سنبله ۱۳۹۶

منتشر شده

در

رویداد های اخیر

ذکیه وردک، سرقونسل افغانستان در ممبی هند استعفا کرد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۱۵, ۱۴۰۳)

ذکیه وردک، سرقونسل افغانستان در شهر ممبی هند از مقامش کناره گیری کرده است.

این اقدام پس از آن صورت می‌گیرد که یک رسانه هندی گزارش داد که از نزد خانم وردک ۲۵ کیلوگرام طلا در میدان هوایی ممبی ضبط شده است.

خانم وردک در صفحه ایکس خود نوشته است که او در طول سال گذشته، با حملات شخصی و افترا به خودش و اعضای خانواده اش مواجه بوده و این حملات سازمان یافته به نظر می‌رسد.

وی افزوده است: «اگرچه حملات صورت گرفته به من دور از انتظار نبود، اما تبعات آن برای افراد خانواده ام به مراتب کلان تر از تصورم بود و من را بر این واداشت که تداوم این امر برای آنان عادلانه نیست.»

Continue Reading

رویداد های اخیر

ازبکستان: پروژه خط آهن «افغان ترانس» تا پایان سال ۲۰۲۷ تکمیل می‌شود

Published

on

(Last Updated On: ثور ۱۵, ۱۴۰۳)

جسوربیک چوریف، معین وزارت ترانسپورت ازبکستان گفته است که انتظار می‌رود پروژه خط آهن «افغان ترانس» تا پایان سال ۲۰۲۷ تکمیل شود.

به گزارش خبرگزای ترند، آقای چوریف در جریان سومین نشست سرمایه گذاری بین المللی تاشکند، گفته است: «این پروژه به اتصال سه کشور ازبکستان، افغانستان و پاکستان کمک خواهد کرد. راه آهن نقش مهمی در ایجاد دهلیز ترانسپورتی اوراسیا ایفا خواهد کرد. در نتیجه، کشورهای آسیای مرکزی به یک بندر اقیانوس هند دسترسی خواهند داشت.»

او خاطرنشان کرد که راه آهن زمان انتقال کالاها را از ۳۵ روز به ۵ روز کاهش می‌دهد و همچنان هزینه انتقال کالاها حداقل ۴۰ درصد کاهش می‌یابد.

پروژه خط آهن افغان ترانس که توسط ازبکستان در دسمبر ۲۰۱۸ پیشنهاد شده بود، از مزار شریف آغاز و الی بندر خرلاچی ولایت پکتیا ادامه پیدا می‌کند.

مصارف این پروژه حدود هفت میلیارد دالر برآورد شده است.

Continue Reading

رویداد های اخیر

صلیب سرخ خواهان تغییر در شیوه کمک بشردوستانه به افغانستان شد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۱۵, ۱۴۰۳)

فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر ضمن هشدار در مورد بدتر شدن وضعیت بشری در افغانستان، خواستار تغییر در شیوه کمک‌رسانی به این کشور شده است.

این سازمان با نشر اعلامیه‌ای روز جمعه (۱۴ ثور) گفت که بدون تغییر اساسی در شیوه کمک بشردوستانه، نمی‌توان به طور پایدار با علل ریشه‌ای بحران موجود مبارزه کرد.

الکساندر متیو، مسوول بخش آسیا و اقیانوس آرام فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر، تصریح کرده است: «ما سال‌هاست که کمک‌های اضطراری در افغانستان ارائه می‌کنیم و زمان آن فرا رسیده است که تجدید نظر کنیم. ما باید بر نهادهای افغانستان مانند هلال احمر افغانستان که نقش دایمی در کشور دارند، تمرکز کنیم. ظرفیت آنها بادوام است و قبل و بعد از عملیات امدادرسانی به مردم خدمت می‌کنند. ما باید برنامه‌های خود را با تمرکز بر انعطاف پذیری و استقلال اقتصادی سازگار کنیم و در عین حال پس از شوک‌های ناگهانی مانند زلزله هرات و سیل‌های کنونی همچنان ابراز همبستگی نماییم و کمک ارائه کنیم.»

وی افزود: «با دسترسی محدود به آموزش و کار، ما نیاز به تمرکز بر جوانان، آموزش حرفه، و دیگر فرصت‌های آموزشی داریم – کارهای که برای تقویت اعتماد و ایجاد امید طراحی شده اند. در غیر این صورت، آینده واقعاً تاریک به نظر می‌رسد.»

این در حالیست که قرار است نشستی در دوحه به میزبانی جمعیت هلال احمر افغانستان و به همکاری جمعیت هلال احمر قطر برگزار شود.

نمایندگان جمعیت هلال احمر بریتانیا، کانادا، دنمارک، فنلند، آلمان، ایتالیا، جاپان، کویت، ناروی، سویدن، سنگاپور، ترکیه و هانگ کانگ در این نشست اشتراک خواهند کرد.

مطیع الحق خالص، سرپرست جمعیت هلال احمر افغانستان گفته است: «جوامع در زمانی که انعطاف پذیری آنها زیر صفر است و مکانیزم‌های مقابله‌ای آنها تمام شده است، از یک بحران وارد بحران دیگری می‌شوند، ما از شرکای گرانقدر خود می‌خواهیم که با سرمایه گذاری روی ظرفیت، مردم و نهاد های افغانستان، نگاهی بلندمدت داشته باشند و متعهد به مقابله با علل ریشه‌ای بحران انسانی به طور پایدار باشند.»

وی افزود که بسیاری از نیازهای ۲۴ میلیون نفر در افغانستان به دلیل ترکیبی از تأثیرات طولانی مدت چندین دهه جنگ، شوک‌های اقلیمی و یک بحران عمیق اقتصادی ایجاد شده اند.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!