رویداد های اخیر

آغاز کار پروژه تقویت برق وارداتی ترکمنستان به هرات

Published

on

(Last Updated On: سنبله ۱۴, ۱۴۰۲)

کار پروژه تقویت برق وارداتی ترکمنستان به هرات شروع شده است، این پروژه از سوی وزارت انرژی و آب کشور به همکاری دولت ترکمنستان پیش میرود. آنگونه که مقام‌های دو کشور می‌گویند این پروژه حدود سه ونیم میلیون دالر هزینه دارد که از سوی وزارت انرژی و آب کشور پرداخت می‌شود، بناء نیروگاه برق نورالجهاد تقویت می‌شود که هم کیفیت و هم مقدار برق افزایش پیدا خواهد کرد.

مسوولان ریاست هرات برشنا می‌گویند با توسعه نیروگاه برق نورالجهاد ظرفیت برق از هفتاد میگاوات به ۱۱۰ میگاوات می رسد.

با ساخت این ترانسفارمر تقویتی مشکلات برق هرات تا حدودی حل خواهد شد.

یکی از نیروگاه های بزرگ توزیع برق درهرات که انرژی وارداتی ترکمنستان را جذب می‌کند، اما حالا قرار است این نیروگاه توسعه پیدا کند تا برق بیشتری در این شبکه جذب شود.

کار این پروژه به همکاری دولت ترکمنستان شروع شده است، ریاست حوزه هرات برشنا می‌گوید با تکمیل این پروژه کیفیت برق بهتر خواهد شد و همچنان مقدار انرژی از هفتاد میگاوات به ۱۱۰ میگاوات افزایش پیدا می‌کند.

شبکه‌های توزیع برق در داخل هرات سال‌هاست که ظرفیت کافی برای جذب کامل برق وارداتی را ندارد، در حالیکه ترکمنستان انرژی کافی برای صادرات دارد، اما حالا با افتتاح این پروژه این مشکل برطرف خواهد شد، هیات ترکمنستانی گفته که این پروژه شش ماه را در برمی‌گیرد که بیش از سه میلیون دالر هزینه خواهد داشت.

یونس بلیمن، نماینده وزارت انرژی ترکمنستان می‌گوید که :«بیش از سه میلیون دالر این پروژه هزینه دارد، اما جداً از موضوع قیمت و ارزش پولی این پروژه، ما کوشش می‌کنیم که کار با کیفیت پیش برود و در وقت معین آن تکمیل و به بهره برداری برسد.»

با این حال مشترکین که از برق وارداتی ایران استفاده می‌کنند نسبت به کمبود انرژی برق شکایت دارند. ریاست حوزه برق هرات می‌گوید همواره در فصل سرما و گرما با کمبود انرژی برق روبرو هستند، با این حال برق وارداتی ایران اخیراً کم شده است و مردم با مشکلات زیادی روبرو هستند.

در حال حاضر از دو کشور ایران و ترکمنستان مقدار ۱۶۰ میگاوات برق وارد هرات می‌شود، اما این مقدار هیچگاه نیازمندی مردم را برطرف نمی‌کند.

Trending

خروج از نسخه موبایل