Connect with us

انتخابات ۹۸

آمادگی‌ها برای برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری

منتشر شده

در

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

کمیسیون انتخابات برای برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، آمادگی میگیرد.

اورنگ‌زیب عضو کمیسیون انتخابات میگوید که مواد آموزشی و عملیاتی برای دور دوم، به این کمیسیون رسیده است و پس از اعلام نتیجه ابتدایی، فورم نتایج و اوراق رای دهی نیز چاپ خواهد شد.

این در حالی است که تا هنوز نتیجه دور نخست انتخابات ریاست جمهوری اعلام نشده است.

اورنگ‌زیب میگوید: “مواد آموزشی و عملیاتی برای دور دوم به دفتر مرکزی کمیسیون رسیده به استثنای اوراق رای دهی و فورم نتایج  که بعد از اعلام نتایج ابتدایی می توانیم اوراق رای دهی و فورم نتایج به شرکت مربوط دستور تهیه را دهیم.”

اما نهادهای ناظر انتخاباتی تاکید می‌ورزند اگر احتمالا انتخابات ریاست جمهوری به دور دوم برود کمیسیون مستقل انتخابات «ظرفیت و توانایی» مدیریت آن را ندارد.

احمد ذبیر حبیب زاده سخنگوی بنیاد انتخابات شفاف افغانستان میگوید: “اگر احتمالا به دور دوم  برود توانایی مدیریت اش را کمیسیون ندارد. اوضاع  اقلیمی هم ایجاب نمی کند.”

از سویی هم کمیسیون انتخابات میگوید که روند بازشماری آرا در ۱۱ ولایت تکمیل در ۱۷ ولایت ادامه دارد و در ولایت‌های فاریاب ، پنجشیر،  جوزجان،  سرپل، سمنگان و تخار از سوی برخی از ستادهای انتخاباتی بازشماری آرا متوقف شده است.

حبیب الرحمان ننگ رییس دبیرخانه کمیسیون مستقل انتخابات میگوید: “در شماری از ولایت‌ها اعتراضات وجود دارد و معترضان در مقابل دروازه های دفترهای ولایتی کمیسیون رسیده اند. دفاتر ولایتی مان با معترضان صحبت میکنند، مخصوصا در ولایت های شمالی که این مشکل جدی تر است.”

با آنکه کمیسیون مستقل انتخابات تا کنون قناعت نامزدان انتخابات ریاست جمهوری را بر ادامه بازشماری آرا در ولایت‌ها دریافت نکرده است. این کمیسیون می‌گوید که نتایج ابتدایی انتخابات را دو تا سه روز پس از اتمام روند بازشماری آرا اعلام خواهد کرد.

انتخابات ۹۸

توافق‌نامه سیاسی میان اشرف غنی و عبدالله عبدالله

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

Continue Reading

انتخابات ۹۸

واکنش‌ها به توافق سیاسی غنی و عبدالله

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

Continue Reading

انتخابات ۹۸

توافق سیاسی میان غنی و عبدالله

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!