اخبار ساحوی

آیساف: نا امنی های نسبی در ولایت های لوگر و میدان وردک هیچگاه تهدیدی برای کابل نمیباشد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

فرماندهی نیروهای آیساف در کابل میگوید: تحرکات هراس افگنی در ولایت های لوگر و میدان وردک هیچگاهی تهدید در برابر کابل نیست زیرا طالبان در این دو ولایت اکنون توان نبر رو در رو را با نیرو های افغان و ناتو ندارند.

افزایش تحرکات دهشت افگنی از سوی طالبان در ولایت های همجوار کابل، یکی از نگرانی های مقام های حکومتی به ویژه مقام های ولایت لوگر و میدان وردک در هفته گذشته بود که طی نشستی با اشرف غنی احمدزی رییس انتقال مسوولیت ها از نا امنی ها در مناطق شان ابراز نگرانی کردند.

والیان ولایت لوگر و میدان وردک گفته بودند که “اگر جلو تحرکات طالبان در مناطق شان گرفته نشود، کابل نیز به یکی از مناطق ناامن افغانستان مبدل خواهد شد.

اما گونتر کتز سخنگوی آیساف در افغانستان با رد این بیانات مقام های لوگر و میدان وردک گفت:” پنجاه درصد تهدیدات جنگی در 17 ولسوالی افغانستان متمرکز است که این ولسوالی ها در جنوب و غرب افغانستان قرار دارد. ولسوالی های مربوط میدان وردک و لوگر شامل مناطق بیشتر ناامن افغانستان نبوده و نسبتآ مصوون اند و برای کابل قابل تشویش نمیباشد”.

همچنان سخنگوی آیساف از ناتوانی های طالبان دربرابر نیرو های افغان و ناتو یاد نموده گفت:” ما فشار ها را بالای شورشیان ادامه میدهیم و نیرو های افغان با حمایت آیساف از روز اول تا اکنون بر طالبان حمله کرده اند و آنان را زیر فشار قرار داده اند. در حال حاضر قدرت طالبان پایان یافته و توان نبرد رو در رو را با نیروهای افغان و آیساف ندارند. تنها طالبان حضور خود را با راه اندازی حملات انتحاری وبمب گذاری های کنار جاده نشان میدهند”.

فرماندهی آیساف درحالی از ناتوان شدن طالبان در نبرد با نیروهای افغان سخن میزند که رییسان جمهور افغانستان، بریتانیا و پاکستان رایزنی را در مورد تامین صلح منطقه به ویژه افغانستان آغاز کرده اند.

Trending

خروج از نسخه موبایل