Connect with us

رویداد های اخیر

اتحادیه اروپا: تصمیم پاکستان مبنی بر اخراج اجباری مهاجرین افغان‌ «ظلم آشکار» است

منتشر شده

در

(Last Updated On: قوس ۱۴, ۱۴۰۲)

دفتر اتحادیه اروپا در کابل تصمیم پاکستان مبنی بر اخراج اجباری مهاجرین افغان را ظلم آشکار خوانده است.

شارژدافیر اتحادیه اروپا در دیدار با خلیل‌الرحمان حقانی، سرپرست وزارت مهاجرین و عودت کنندگان در تورخم گفته است که فیصله اخیر حکومت پاکستان در قبال مهاجرین، «ظلم بزرگ و آشکار» است و آنان به حمایت خود از عودت کنندگان ادامه می‌دهند.

رافایلا یودیچه گفته است: «من وضعیت مهاجرین اخراج شده را از نزدیک نظارت و بررسی کردم و صدای آنها را به جهانیان می‌رسانم تا مساعدت بیشتر برای آنها جلب کنیم. فیصله اخیر حکومت پاکستان در قبال مهاجرین، ظلم بزرگ و آشکار بود و ما به حمایت خود از عودت کنندگان ادامه می‌دهیم.»

از سویی هم، خلیل‌الرحمان حقانی در این نشست گفته است که در فصل سرما مشکلات مهاجرین بیشتر می‌شود و باید در قسمت اعمار سرپناه و کمپ‌های دایمی کمک‌های اساسی صورت گیرد.

آقای حقانی افزوده است که آنان نیاز به کمک‌های بشری بیشتر دارند زیرا انتقال عودت کنندگان به شماری از ولایات ناممکن است و نیاز است توجه بیشتر در کنار دروازه‌های سرحدی رسمی، به مسیرهای غیر رسمی که مهاجرین از آن طریق بر می‌گردند، اتخاذ گردد.

در همین حال، برخی از مهاجرین برگشت‌ کننده گفته اند که در حال حاضر پاکستان افغان‌ها را با شکنجه و بازداشت مجبور به برگشت می‌نماید.

آگاهان هم اخراج اجباری مهاجرین افغان از پاکستان را یک عمل ضد بشری می‌دانند و بر توقف آن تاکید دارند.

این در حالی است که آصف درانی، نماینده خاص پاکستان در امور افغانستان با معاون وزارت خارجه امریکا و سفیر ایالات متحده در پاکستان در مورد مهاجرین افغان نیز دیدار و گفتگو کرده است.

رویداد های اخیر

سرپرست وزارت دفاع با معاون وزارت خارجه قطر دیدار کرد

Published

on

(Last Updated On: جوزا ۳, ۱۴۰۳)

سخنگوی وزارت دفاع ملی می‌گوید که محمد یعقوب مجاهد، سرپرست این وزارت امروز (پنجشنبه) با محمد بن عبدالعزیز الخلیفی، معاون وزارت خارجه قطر در کابل دیدار کرده است.

عنایت الله خوارزمی با نشر خبرنامه‌ای گفته که در این دیدار آقای مجاهد از کمک‌های بشردوستانه قطر به زلزله‌زدگان و سیلاب‌زدگان اخیر در کشور ابراز امتنان کرده است.

براساس خبرنامه، مجاهد بر تقویت روابط و ادامه همکاری‌های قطر نیز تاکید نموده است.

خبرنامه افزوده که معاون وزارت خارجه قطر همچنان از تحکیم روابط دوستانه و ادامه همکاری‌های بیشتر در عرصه‌های مختلف به مردم افغانستان اطمنیان داده است.

Continue Reading

رویداد های اخیر

معاون وزارت خارجه قطر در سفرش به کابل از امارت اسلامی خواست در نشست دوحه اشتراک کند

Published

on

(Last Updated On: جوزا ۳, ۱۴۰۳)

معاون وزارت خارجه قطر به کابل سفر کرده و از امارت اسلامی دعوت کرده تا در نشست سوم دوحه اشتراک کنند.

محمد بن عبدالعزیز الخلیفی روز پنج شنبه (۳جوزا) در دیدار با معاون اقتصادی‌ رییس‌الوزرا گفته است که علاقمند است تا این نشست با حضور نماینده امارت اسلامی نتیجه‌ی در پی داشته باشد. وی افزود که بدون نماینده امارت اسلامی چنین جلساتی بی نتیجه بوده و در این زمینه موضع خود را به سازمان ملل متحد روشن نموده است.

وی افزوده که قطر علاقمند است که در حضور داشت نماینده امارت اسلامی سومین نشست دوحه به نتیجه مطلوب خواهد رسید.

این مقام قطری هم‌چنان گفته است که کشورش با شرکت‌های بین‌المللی هوایی، کار می‌کند تا مطابق یک میکانیزم مشخص پروازهای شان را در افغانستان آغاز کرده تا روابط تجارتی دوحه و کابل گسترش یابد از همین رو در آینده نزدیک شماری از تاجران قطری به کابل سفر خواهند کرد.

با این حال، عبدالغنی برادر با اشاره به نشست سوم دوحه گفته است که: نشست‌هایی که در باره افغانستان برگزار می‌شود بدون نماینده امارت اسلامی کنفرانس بین‌المللی در مورد افغانستان به هیچ نتیجه‌ای نمی رسد؛ بنابراین لازم است در این گونه جلسات به موقف امارت اسلامی احترام گذاشته شود

 معاون اقتصادی رییس‌الوزرا هم‌چنان از کمک‌های قطر به افغانستان تشکر نموده و افزوده که در حال حاضر زمینه سرمایه‌گذاری در افغانستان فراهم شده و سرمایه‌گذاران قطری می‌توانند در این کشور سرمایه‌گذاری کنند.

Continue Reading

رویداد های اخیر

جلسه کمیسیون سیاسی امارت اسلامی افغانستان برگزار شد

Published

on

(Last Updated On: جوزا ۳, ۱۴۰۳)

جلسه کمیسیون سیاسی امارت اسلامی افغانستان روز پنج شنبه (۳جوزا) تحت ریاست مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست الوزراء در قصر سپیدار برگزار شد.

در این جلسه در مورد وضعیت اخیر کشور و منطقه، نشست آینده دوحه و رسانیدن کمک‌های بشری به نیازمندان، بحث‌های همه جانبه صورت گرفت.

همچنان در این جلسه کمیسیون سیاسی در خصوص گسترش روابط و تعامل با شماری از کشورها صحبت شد و بر اساس اجندا تصامیم لازم صورت گرفت.

این درحالیست که سازمان ملل متحد اعلام کرده که قرار است نشست سوم دوحه در مورد افغانستان در ۱۰ و ۱۱ ماه سرطان (۳۰ جون و ۱ جولای) برگزار شود.

این نهاد بین‌المللی روز سه‌شنبه (۱ جوزا)، با ارایه معلومات در مورد دیدار اخیر معاون سرمنشی سازمان ملل با مقام‌های امارت اسلامی و برخی از چهرهای افغان در بیانیه‌ای نگاشته است که در نشست آینده دوحه فعالان جامعه مدنی نیز حضور خواهند داشت.

این سازمان رسماً از امیرخان متقی دعوت کرده تا در این نشست اشتراک کند.

درهمین حال، سخنگوی امارت اسلامی می‌گوید که در مورد اشتراک افغانستان در این نشست آینده دوحه گفتگوها جریان دارد.

برخی از آگاهان برگزاری این نشست را با توجه به وضعیت جهان مهم می‌دانند، زیرا به باور آنان نیاز است تا افغانستان عضو رسمی جامعه‌ی بین‌المللی باشد.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!