رویداد های اخیر

اتحادیه اروپا: تصمیم پاکستان مبنی بر اخراج اجباری مهاجرین افغان‌ «ظلم آشکار» است

Published

on

(Last Updated On: قوس ۱۴, ۱۴۰۲)

دفتر اتحادیه اروپا در کابل تصمیم پاکستان مبنی بر اخراج اجباری مهاجرین افغان را ظلم آشکار خوانده است.

شارژدافیر اتحادیه اروپا در دیدار با خلیل‌الرحمان حقانی، سرپرست وزارت مهاجرین و عودت کنندگان در تورخم گفته است که فیصله اخیر حکومت پاکستان در قبال مهاجرین، «ظلم بزرگ و آشکار» است و آنان به حمایت خود از عودت کنندگان ادامه می‌دهند.

رافایلا یودیچه گفته است: «من وضعیت مهاجرین اخراج شده را از نزدیک نظارت و بررسی کردم و صدای آنها را به جهانیان می‌رسانم تا مساعدت بیشتر برای آنها جلب کنیم. فیصله اخیر حکومت پاکستان در قبال مهاجرین، ظلم بزرگ و آشکار بود و ما به حمایت خود از عودت کنندگان ادامه می‌دهیم.»

از سویی هم، خلیل‌الرحمان حقانی در این نشست گفته است که در فصل سرما مشکلات مهاجرین بیشتر می‌شود و باید در قسمت اعمار سرپناه و کمپ‌های دایمی کمک‌های اساسی صورت گیرد.

آقای حقانی افزوده است که آنان نیاز به کمک‌های بشری بیشتر دارند زیرا انتقال عودت کنندگان به شماری از ولایات ناممکن است و نیاز است توجه بیشتر در کنار دروازه‌های سرحدی رسمی، به مسیرهای غیر رسمی که مهاجرین از آن طریق بر می‌گردند، اتخاذ گردد.

در همین حال، برخی از مهاجرین برگشت‌ کننده گفته اند که در حال حاضر پاکستان افغان‌ها را با شکنجه و بازداشت مجبور به برگشت می‌نماید.

آگاهان هم اخراج اجباری مهاجرین افغان از پاکستان را یک عمل ضد بشری می‌دانند و بر توقف آن تاکید دارند.

این در حالی است که آصف درانی، نماینده خاص پاکستان در امور افغانستان با معاون وزارت خارجه امریکا و سفیر ایالات متحده در پاکستان در مورد مهاجرین افغان نیز دیدار و گفتگو کرده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل