کوید۱۹

اتحادیه اروپا پیشنهاد ارائه واکسین‌های رایگان کرونا به چین را داد

Published

on

(Last Updated On: جدی ۱۴, ۱۴۰۱)

خبرگزاری رویترز به نقل از مقام‌های اتحادیه اروپا گزارش داده اند که، این اتحادیه پیشنهاد ارائه واکسین‌های رایگان کووید-۱۹ را به چین داده است تا این کشور بتواند از گسترش سریع کرونا جلوگیری کند.

این روزنامه نوشته است که هم‌زمان با اینکه بیجنگ آماد می‌شود تا به اقدامات سختگیرانه خود درقبال قرنطینه پایان دهد و مرزهایش را باز کند، اتحادیه اروپا این پیشنهاد را طی چند روز اخیر پیش از جلسه وزرای صحت اتحادیه اروپا به عنوان پاسخ کمیسیون اروپا به احتمال موج جدید کووید-۱۹ ارائه داده است.

یکی از مقام‌های اتحادیه اروپا گفت: «کمیشنر اروپا در امور صحی و ایمنی مواد غذایی با همتایان چینی خود تماس برقرار کرد تا همبستگی و حمایت خود را از طریق پیشنهادی مبنی بر اهدای واکسین‌های اتحادیه اروپا به چین نشان دهد.»

دولت چین هنوز به این پیشنهاد اتحادیه اروپا پاسخی نداده است.

شی جینپینگ، رئیس جمهور چین روز شنبه در اولین اظهارنظرهای علنی خود درباره کووید-۱۹ از زمانی که دولتش سه هفته پیش سیاست سختگیرانه‌اش برای مقابله با این ویروس از جمله با اجرای قرنطینه‌ها و آزمایش‌های دسته‌جمعی را برداشت، اتحاد و تلاش بیشتر در چین با ورود این کشور به “مرحله جدیدی” از عملکردش برای مقابله با همه‌گیری را درخواست کرد.

بیجنگ در اوایل ماه دسامبر، عملکرد انحصاری خود موسوم به “سیاست کووید صفر” همراه با انجام آزمایش‌های زیاد و قرنطینه متمرکز که برای تقریبا سه سال حفظ کرده بود، کنار گذاشت. این تغییر سیاست منجر به بروز جهش در موارد ابتلا در سراسر این کشور، کاهش بیشتر فعالیت‌های اقتصادی و نگرانی‌های بین‌المللی شده است. انگیس و فرانسه جدیدترین کشورهایی هستند که به اجرای محدودیت‌هایی برای ورود مسافران از چین به خاک خود پرداخته‌اند.

Trending

خروج از نسخه موبایل