رویداد های اخیر

اتحادیه اروپا ۳.۵ میلیون یورو برای کمک به زلزله زدگان هرات اختصاص داد

Published

on

(Last Updated On: میزان ۱۹, ۱۴۰۲)

پس از زلزله مرگباری که در آغاز هفته جاری غرب افغانستان را تکان داد، اتحادیه اروپا روز سه شنبه اعلام کرد که مبلغ ۳.۵ میلیون یورو (تقریباً ۲۸۰ میلیون افغانی) را برای کمک به آسیب دیدگان این رویداد اختصاص داده است.

اتحادیه اروپا در اعلامیه‌ای گفت که در حال حاضر نیازهای اصلی سرپناه اضطراری، اقلام کمک طبی و دسترسی به آب آشامیدنی صحی و بهداشت است.

این کمک جدید علاوه بر ۸۹ میلیون یورو کمک بشردوستانه است که اتحادیه اروپا برای افغانستان در سال ۲۰۲۳ اختصاص داده است.

یانز لنارچیچ، کمیشنر مدیریت بحران اتحادیه اروپا گفت: «زلزله اخیر در افغانستان به رنج مردمی که از قبل با یک وضعیت بشری وخیم روبه‌رو بودند، افزوده است. اتحادیه اروپا به حمایت از مردم افغانستان و بسیج ابزارهای مختلفی که در اختیار داریم ادامه خواهد داد. این بسته کمکی به ارزش ۳.۵ میلیون یورو به قربانیان این فاجعه ویرانگر کمک خواهد کرد.»

ماسیج پوپوفسکی، مدیر کل حفاظت مدنی و عملیات کمک‌های بشردوستانه اروپا گفت: «کمک مالی اضطراری اتحادیه اروپا به مبلغ ۳.۵ میلیون یورو، ابراز همبستگی ما با مردم افغانستان است. من که خودم اینجا در هرات هستم، از تأثیرات ویرانگر انسانی زلزله شوکه شده ام. در این شرایط سخت، کار شرکای بشردوستانه و امدادگران را که به‌طور خستگی‌ناپذیر برای نجات جان‌ها تلاش می‌کنند، ستایش می‌کنم.»

رافائلا آیودیس، شارژدافیر اتحادیه اروپا در افغانستان گفت: «امروز صبح به هرات سفر کردم و شاهد ویرانی‌های محض و رنج های انسانی ناشی از این زلزله قدرتمند هستم. بسته کمکی ۳.۵ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به شرکای بشردوستانه ما این امکان را می‌دهد تا حمایت خود را از بازماندگان فاجعه افزایش دهند. اتحادیه اروپا و شرکای بشردوستانه در همبستگی با مردم افغانستان ایستاده اند.»

Trending

خروج از نسخه موبایل