رویداد های اخیر

احتمال قطع کمک‌های اتحادیه اروپا در صورت به قدرت رسیدن طالبان از راه نظامی

Published

on

(Last Updated On: اسد ۹, ۱۴۰۰)

توماس نیکلسن٬ سرپرست نمایندگی اتحادیه اروپا برای افغانستان میگوید که اگر طالبان از راه زور به قدرت برسند اتحادیه اروپا و دیگر کشور ها نظام آن ها را به رسمیت نخواهند شناخت.

آقای نیکلسن در گفتگوی ویژه با آریانا نیوز می گوید که در صورت رسیدن طالبان به قدرت از راه زور این اتحادیه کمک هایش را به افغانستان قطع خواهد کرد و کشور منزوی خواهد شد.

توماس نیکلسن میگوید: “آمدن طالبان به قدرت فکر نمیکنم آن قدر هم ساده باشد که دیگران فکر می کنند. اما اگر طالبان قدرت را از راه نظامی به دست گیرند از سوی اتحادیه اروپا آنها به رسمیت شناخته نخواهند شد.”

وی با ابراز نگرامی از وضعیت جاری در افغانستان تاکید می کند که اگر هیچ یک از دو طرف از خود انعطاف پذیری برای پذیرفتن خواست های شان، نشان ندهند درگیری ها همچنان ادامه پیدا خواهد کرد.

آقای نیکلسن می‌گوید: “ما به گونه واضح بسیار بسیار نگران وضیعت هستیم. ما تلاش می کنیم که در حد توان در افغانستان دخیل باقی بمانیم. ما به کمک های انکشافی خود ادامه می دهیم ما به از لحاظ سیاسی هم دخیل می‌مانیم.”

این دیپلومات اروپایی طالبان را متهم می کند که هیچ پیشنهاد واضیحی در میز مذاکره با هیات جمهوری اسلامی ندارند و این گروه در فکر این است که از راه نظامی می تواند در مذاکرات صلح امتیاز گیری بیشتر کند.

توماس نیکلسن میگوید: “طالبان واقعا پیشنهاد واضحی را که چه می خواهند روی میز نگذاشته اند و این بخشی از مذاکرات است و یک چیز مهم برای مرحله بعدی است. اگر آنها طرح امارت اسلامی را که در دهه ۱۹۹۰ یا هر طرحی را که امارات اسلامی باشد روی میز بگذارند، نخیر آن قابل قبول نخواهد بود.”

امریکا، اتحادیه اروپا، سازمان ملل و دیگر هم‌پیمانان افغانستان پیوسته بر دستیابی طرف های منازعه یک توافق سیاسی تاکید کرده اند. اما حکومت و طالبان را یک دیگر را به بی ارادگی در مذاکرات متهم می سازند. از همین رو است که مذاکرات دوحه با گذشت ماه ها هنوز به هیچ نتیجه ای منجر نشده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل