اخبار ساحوی

احدی: شکل گیری احزاب بزرگ باعث نظام مند شدن مناسبات سیاسی در کشور می شود

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

درحالیکه افغانستان به سومین دور انتخابات ریاست جمهوری نزدیک می شود، احزاب سیاسی نیزبرای ایفای نقش موثردراین انتخابات خود را بیشترآماده می کنند.

اما تعدد احزاب سیاسی درافغانستان و فقدان برنامه های منظم از سوی این احزاب، نقش احزاب را در ذهنیت همگانی کمرنگ ساخته است.

انوارالحق احدی رییس حزب افغان ملت احزاب سیاسی را یکی ازعناصر عمده درنظام دموکراسی میخواند که می توانند نقش موثری درسمت وسو بخشی سیاست کشوربازی کنند.

اما به باور وی، احزاب سیاسی که تنها به فکر منافع خود می باشند، چالش های زیادی را برای یک نظام دموکراتیک ایجاد می کنند.

به گفته آقای احدی، شکل گیری احزاب قدرت مند باعث نظام مند شدن مناسبات سیاسی در کشور می گردد که بایست احزاب و جریان های سیاسی در این مسیر حرکت کنند.

در همین حال، فوزیه کوفی عضو مجلس نمایندگان نیز می گوید که فقدان برنامه های بلند مدت از سوی احزاب سیاسی باعث شده تا مردم تصویر چندان خوبی از احزاب را در ذهن شان نداشته باشد.

بانو کوفی میگوید سی درصدر مردم افغانستان یا شامل احزاب سیاسی هستند ویا هم طرف داراحزاب سیاسی، اما درصورتیکه این احزاب بتواند برای سمت وسودهی ذهنیت مردم فعالیت کنند این کار می تواند در رفع چالش های موجود وحتا استفاده معقول ازرای دست داشته شان برای انتخاب زعیم آینده، موثرواقع شود.

Trending

خروج از نسخه موبایل