جهان

ادامه درگیری‌ها در سودان؛ دست‌کم ۵۶ غیرنظامی کشته شدند

Published

on

(Last Updated On: حمل ۲۷, ۱۴۰۲)

منابع خبری سودان، صبح روز یک‌شنبه (۲۷حمل) از ادامه درگیری‌ها در شرق شهر خارطوم پایتخت این کشور میان نیروهای «پشتیبانی سریع» و اردو خبر دادند.

طبق این گزارش‌ها درگیری با سلاح‌های سنگین آغاز شده است.

به نقل از رسانه‌های سودانی، درگیری در شرق خارطوم میان اردو سودان و نیروهای پشتیبانی سریع جریان دارد. همچنین گفته شده است که نیروهای پشتیبانی سریع اداره میدان هوایی «مروی» در شمال خارطوم را در دست دارند.

در همین حال تعداد زیادی از ساکنان منطقه «مروی» از هراس ادامه درگیری‌ها این منطقه را ترک کرده‌اند.

صبح امروز نیروهای مسلح سودان در بیانیه‌ای اعلام کرد که «ساعت پیروزی نزدیک است و مردم سودان به زودی خبرهای خوب» را خواهند شنید.

از سوی دیگر نیروهای پشتیبانی سریع یک کلیپ ویدئویی منتشر کردند که نشان می‌دهد آنها قرار است به مقر نیروی زمینی ارتش سودان حمله کنند.

در بیانیه ارتش سودان آمده است: «ساعت پیروزی نزدیک شده است. ما به جان بی‌گناهانی که توسط این ماجراجویی بی‌پروا توسط شبه‌نظامیان شورشی «پشتیبانی سریع» گرفته شد رحمت می‌فرستیم و برای مجروحان دعا می‌کنیم و به امید خدا در اسرع وقت به مردم صبور و سرافراز ما مژده خبرهای خوب خواهیم داد».

در ادامه این بیانیه آمده است: «ما با استواری و تمرکز نبرد خود را مدیریت می‌کنیم. کاملاً بر موقعیت کلی عملیات مسلط هستیم و ادعای شورشیان درباره محاصره قوماندانی کل عاری از حقیقت است. درست است که درگیری‌ها همچنان ادامه دارد، اما اوضاع به سمت ثبات پیش می‌رود و جای نگرانی نیست».

در همین حال کمیته مرکزی داکتران سودانی با انتشار فهرست اولیه وقایع روز گذشته (۱۵ اپریل) تعداد کشته‌شدگان را ۵۶ تن اعلام کرد.

کمیته داکتران سودان خواهان توقف فوری درگیری‌ها که به کشته‌شدن غیرنظامیان بی‌گناه منجر شده است، شد.

این کمیته همچنان باز کردن «معابر امن» برای تخلیه بازداشت‌شدگان و مجروحان و رساندن کمک‌های اولیه به آسیب دیدگان مناطق درگیری شد.

این کمیته آمار کشته‌شدگان را ۵۶ نفر و زخمی‌ها را ۵۹۵ تن گزارش داده است که به گفته این کمیته اغلب آنها در شفاخانه‌های نظامی بستری شدند.

این کمیته از کشته‌شدن تعدادی غیرنظامی نیز خبر داده و گفته است که به دلیل مشکلات تردد و ممانعت نیروهای نظامی از ورود آمبولانس‌ و کمک رسانان به منطقه درگیری احتمال افزایش آمار مرگ و میر مجروحان زیاد شده است.

درگیری‌ها با حملات هوایی ارتش سودان به اردوگاه نیروهای پشتیبانی سریع در نزدیکی پایتخت، برای اداره کامل این کشور آغاز شد.

شاهدان عینی شامگاه شنبه گفتند که اردوی سودان یک کمپ متعلق به نیروهای پشتیبانی سریع را در شهر عمران، در نزدیکی خارطوم پایتخت این کشور بمباران کرد.

Trending

خروج از نسخه موبایل