رویداد های اخیر

اروپا به همسایگان افغانستان: از مهاجران افغان سو استفاده نشود

Published

on

(Last Updated On: قوس ۲, ۱۴۰۰)

مقام‌های اتحادیه اروپا از کشورهای همسایه افغانستان خواستند تا به کمک‌های بشردوستانه شان به این کشور ادامه بدهند و از مهاجران افغان سوء استفاده نکنند.

جوزپ بورل، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز گذشته (دوشنبه، ۱ قوس) در یک نشست درباره افغانستان در تاجکستان گفت که  اتحادیه اروپا به کشورهای منطقه کمک خواهد کرد.

مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با وزیران خارجه قزاقستان، قرقزستان، تاجکستان و ازبکستان و همچنان معاون وزیر خارجه ترکمنستان در امور افغانستان دیدار کرده است.

بورل در این باره گفت:” از حضور در این جمع خیلی خرسندم، ما می‌خواهیم تلاش‌های مشترک را برای مدیریت برخی از چالش‌های مشترک ناشی از وضعیت افغانستان افزایش دهیم. اگر کشورهای آسیای مرکزی در تعهد خود به اصلاحات و دیموکراسی مصمم باشند، اتحادیه اروپا می‌تواند کمک بزرگی به آینده منطقه کند.”

در این نشست آقای بورل طرح یک میلیارد یورویی خود را برای حمایت از افغانستان و همسایگان اش  نیز ارایه کرد.

بورل افزود:”من باورمند استم که توانایی ما بیشتر از آن است که ما فکر می کنیم، و ما نیاز داریم تا سطح همکاری‌های منطقه‌ای خویش را توسعه بخشیم تا میزان اثر بخشی آن در سطح منطقه بیشتر شود. ما تلاش می نمایم که با توجه به شرایط و وضعیت جاری در افغانستان مردم این کشور را همکاری و یاری رسانیم.”

وزرای خارجه کشورهای آسیای مرکزی و مقام‌های اتحادیه اروپا در حالی روی وضعیت جاری در افغانستان صحبت و ابراز نگرانی می نمایند که در حال حاضر افغان‌ها روزهای سخت و مشقتبار را به دلیل تشدید بحران اقتصادی و مالی در کشور سپری می نمایند.

Trending

خروج از نسخه موبایل