اخبار ساحوی

مجلس نمایندگان: از ده سال به این طرف پاکستان 45 کیلومتردرخاک افغانستان پیشروی کرده است

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

هیاتی از مجلس نمایندگان که به ولسوالی گوشته رفته بود، میگوید که از ده سال به این طرف، نظامیان پاکستانی، 45 کیلومتر به خاک افغانستان داخل شده اند.

این هیات همچنان دریافته است که ده سال پیش میان افغانستان، پاکستان و جنرال مک کرستال فرمانده عمومی نیروهای امریکایی در افغانستان، قرار دادی امضا شده اما جزئیات بیشتر درمورد این قرار داد وجود ندارد.

نعیم حمیدزی لالی عضو مجلس نمایندگان از ریاست جمهوری کشور خواست تا در مورد قراردادی که توسط جنرال مک کرستال فرمانده سابق نیروهای ناتو در افغانستان صورت گرفته، برای مجلس نمایندگان معلومات ارایه کند.

این هیات در یافته های تازه اش همچنان گفته است که پاکستان، قوم مومند را در این منطقه از هم جدا ساخته و دولت پاکستان برای آنان شناسنامه پاکستانی و امکانات زیاد فراهم کرده اند.

از سویی دیگر، همایون همایون رییس کمیسیون امور دفاعی مجلس نمایندگان گفت که در ولسوالی گوشته هیچ گونه نشان و علامتی وجود ندارد که بر اساس آن، نیروهای افغان ساحه تحت کنترول شان را بشناسند.

وی به نماینده گان ملت بیان کرد: “تا به امروز نزد سربازان سرحدی ما و نزد اردوی ما نقشه ی وجود ندارد تا از روی آن،  آنها بدانند که خط صفری میان سرحد افغانستان و پاکستان کدام است”.

مجلس نمایندگان، کمیسیون امور دفاعی را موظف ساخت که جزییات بررسی های شان را با نهادهای امنیتی کشور شریک سازند و پس از بررسی دوباره، مجلس در مورد آن تصمیم خواهد گرفت.

Trending

خروج از نسخه موبایل