Connect with us

رویداد های اخیر

اعضای سازمان شانگهای بر مبارزه مشترک با تهدیدهای تروریستی در افغانستان توافق کردند

منتشر شده

در

(Last Updated On: میزان ۲۳, ۱۴۰۱)

اعضای سازمان شانگهای برمبارزه مشترک با تهدیدهای ناشی از فعالیت گروه‌های تروریستی در افغانستان توافق کردند.

این توافق روز جمعه (۲۲ میزان) در نشست اعضای ساختار منطقه‌ای تروریزم سازمان همکاری شانگهای در دهلی نو صورت گرفت.

اعضای این سازمان هم‌چنان تصمیم گرفته‌اند سال آینده مانور مشترک نظامی را به نام «همبستگی» سازماندهی کنند.

در اعلامیه مشترک ساختارمنطقه‌ای ضد تروریستی سازمان همکاری شانگهای آمده است: «اعضای ساختار منطقه‌ای ضد تروریزم در زمینه‌های همکاری مشترک مرزی، جلوگیری گروه‌های تروریستی چون داعش، جلوگیری سربازگیری ازطریق ساختارهای انترنتی و نیز مبارزه مشترک بر ضد همه گروه‌ها که تهدید برای امنیت منطقه و حوزه شانگهای هستند، توافق کردند.»

امارت اسلامی اما اطمینان داده است که اکنون امنیت سراسری درکشورتأمین است وهیچ نقطۀ افغانستان از کنترول نیروهای امنیتی و دفاعی خارج نیست.

مسوولان امارت اسلامی بارها به کشورهای منطقه وجهان این اطمینان را هم داده‌اند که اجازه نمی‌دهند از خاک افغانستان برضد کشور های منطقه و جهان استفاده شود و با نیروهای امنیتی و دفاعی با قاطعیت و جدیت علیه گروه‌های تروریستی که قصد ناامن کردن افغانستان وبی‌ثبات کردن منطقه را داشته باشند، می جنگند.

قبل از روی کارآمدن امارت اسلامی تقریباً همه‌کشورهای جهان به‌شمول کشورهای منطقه بر این موضوع توافق نظر داشتند که ۲۱ گروه تروریستی به‌شمول القاعده و داعش در افغانستان فعالیت دارند، اما با روی کارآمدن امارت اسلامی هیچ نشانه‌ای از فعالیت این گروه‌ها به جز داعش دیده نشده است.

گفتنی است که گروه داعش مسئولیت چندین حمله مرگبار پس از روی کارآمدن امارت اسلامی در کشور را برعهده گرفته است اما امارت اسلامی می‌گوید که داعش در افغانستان توانایی حملات گسترده را ندارد وصدها تن ازافراد این گروه را طی یک سال گذشته بازداشت وزندانی کرده‌اند.

رویداد های اخیر

Tripartite trade meeting held in Kabul to boost regional connectivity

Published

on

(Last Updated On: ثور ۷, ۱۴۰۳)

A tripartite meeting between the delegations of Afghanistan, Turkmenistan and Kazakhstan was held in Kabul with the aim of connecting North Asia to South Asia and reducing transit and transportation costs among these three countries, the Ministry of Trade and Commerce said in a statement.

In this meeting, an agreement was reached on the creation of a joint technical committee to continue the talks.

This tripartite meeting was held under the leadership of Nooruddin Azizi, the Acting Minister of Industry and Commerce, Vice President of Turkmenistan and Srik Zhumangarin, the Deputy Prime Minister of Kazakhstan.

Earlier, a bilateral meeting was held between the delegation of the Islamic Emirate and Turkmenistan. The ministry of commerce said the participants of the meeting discussed the construction of a large joint logistics center in Torghondi, the trilateral transit agreement between the IEA, Turkmenistan, and Kazakhstan, the expansion of Afghanistan’s railway, solving issues related to Afghan transit and export goods, and a number of other commercial issues.

Continue Reading

رویداد های اخیر

محمد یعقوب مجاهد: در افغانستان هیچ گروه مخرب به شمول داعش حضور فزیکی ندارد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۷, ۱۴۰۳)

سرپرست وزارت دفاع ملی گفته است که در افغانستان هیچ گروه مخرب به شمول داعش به شکل فزیکی وجود ندارد و امارت اسلامی هم به کسی اجازه نخواهد داد تا از خاک این کشور تهدیدی به کشورهای منطقه ایجاد شود.

محمد یعقوب مجاهد این مطلب را روز پنجشنبه (۶ ثور) در دیدار با هیاتی از مالیزیا در کابل بیان کرده است.

طبق خبرنامه وزارت دفاع ملی، در این دیدار آقای مجاهد از برخورد نیک‌ مردم و حکومت مالیزیا با مهاجرین افغان در آن کشور و روابط دیرینه آن با افغانستان یادآوری کرده گفت: مالیزیا یک کشور قدرتمند و بزرگ‌ اسلامی است، امیدوارم این رفت و آمدها تقویت گردد.

وی افزود: خوشبختانه با روی کار آمدن امارت اسلامی گلیم اشغال برچیده شد و جنگ به طور کامل در این کشور ختم و امنیت سرتاسری برقرار گردید.

بر بنیاد خبرنامه وزارت دفاع ملی، در این دیدار هیات مالیزیا افغانستان را یک کشور دوست دانسته و ضمن تاکید بر همکاری‌های همه جانبه، اطمینان دادند آنچه که در افغانستان از نزدیک مشاهده نمودند، با مقام‌های کشور شان شریک خواهد شد.

Continue Reading

رویداد های اخیر

اتحادیه اروپا ۱۷ میلیون یورو را برای حمایت از افغان‌های عودت کننده به کشور اختصاص داد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۷, ۱۴۰۳)

اتحادیه اروپا توافقنامه‌ای به ارزش ۱۷ میلیون یورو با سازمان بین المللی مهاجرت به‌منظور بهبود دسترسی به خدمات اولیه، افزایش فرصت‌های اقتصادی، و حمایت از افغان‌های بازگشت کننده و جوامع میزبان آنان در افغانستان امضا کرده است.

اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای که روز پنجشنبه منتشر شد، گفت که این برنامه مخصوصاً بر نیازهای زنان و دختران متمرکز است.

در این بیانیه خاطر نشان شده است که از جنوری ۲۰۲۳ تا اپریل ۲۰۲۴، بیش از ۱.۵ میلیون افغان از پاکستان و ایران به کشور شان بازگشته اند.

پیتریس اوستوبز، یک مقام اتحادیه اروپا در جریان مراسم امضای توافقنامه در هرات گفت: «من از سختی‌هایی که عودت کنندگان هنگام اخراج به افغانستان با آن روبه‌رو هستند، متاثر شده ام. در کشوری که از فقر و تغییر اقلیم رنج می‌برد، و در شهری که به تازگی شاهد زلزله های ویرانگر بوده است، این واقعاً یک بحران در بحران است.»

رافایلا یودیچه، شارژدافیر اتحادیه اروپا برای افغانستان گفت که جوامعی که میزبان عودت کنندگان اند باید حمایت شوند.

وی افزود: «مشارکت با سازمان بین المللی مهاجرت دسترسی به خدمات ضروری را تضمین و ازعودت کنندگان افغان و جوامع میزبان آنان محافظت می‌کند. از آنجایی که زنان و دختران ممکن به طور خاص تحت تأثیر قرار گیرند، ما اطمینان حاصل می‌کنیم که همه اعضای جامعه می‌توانند از آن بهره ببرند.»

ماریا مویتا، نماینده سازمان بین‌المللی مهاجرت در افغانستان، گفت: «همکاری مستمر سازمان بین المللی مهاجرت با اتحادیه اروپا در توانمندسازی تیم‌های ما برای رسیدگی به صدها هزار عودت‌کننده افغان و سایر جوامع آسیب‌پذیر در کشور حیاتی بوده است.»

اتحادیه اروپا خاطر نشان کرده است که کمک اخیر، بخشی از یک برنامه پنج ساله است که در سراسر افغانستان و در چهار کشور منطقه اجرا می‌شود.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!