اخبار ساحوی

اعلام فهرست ابتدای نامزدان انتخابات ریاست جمهوری

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

سرانجام پس از رایزنی های زیاد کمیسیون مستقل انتخابات فهرست ابتدایی نامزدان انتخابات ریاست جمهوری را با سه روز تاخیر اعلام کرد.

این کمیسیون رقم نامزدان انتخابات ریاست جمهوری را از 27 تن به ده تن کاهش داد و بیش از سه صد و پنجاه تن از نامزدان شوراهای ولایتی را حذف کرد.

از سوی هم کمیسیون مستقل انتخابات می گوید نامزدان حذف شده می توانند تا بیست روز آینده  در مورد این تصمیم اعتراض کنند.

پس از گمانه زنی های زیاد و سه روز تاخیر در اعلام فهرست ابتدایی نامزدان ریاست جمهوری کمیسیون مستقل انتخابات این فهرست را اعلام کرد.

محمد یوسف نورستانی رییس کمیسیون مستقل انتخابات می گوید اسناد نامزدان به صورت دقیق بررسی شده است و شانزده تن از نامزدان به دلیل تکمیل نبودن اسناد لازم، داشتن تابعیت دوگانه و عوامل دیگر از فهرست ابتدایی حذف شدند.

از جمع 27 تن که خود را نامزد ریاست جمهوری کرده بودند ده تن شان توانستند در فهرست مقدماتی راه یابند.

عبدالرب رسول سیاف، اشرف غنی احمدزی، عبدالله عبدالله، عبدالرحیم وردک، هدایت امین ارسلا، زلمی رسول، قطب الدین هلال، قیوم کرزی، گل آقا شیرزوی و سردار نادر نعیم،  ز جمله کسانی اند که توانسته اند شرایط نامزد شدن انتخابات ریاست جمهوری را داشته اند.

در همین حال از جمله 3056 تن از نامزدان شورای های ولایتی 2704 تن توانسته اند به فهرست اتبدایی نامزدان راه یابند و 352 تن دیگر از این فهرست حذف شوند.

افراد که از فهرست ابتدایی حذف شده اند حال و هوایی خوبی ندارند، برخی این افراد کمیسیون انتخابات را مورد انتقاد  قرار می دهند.

پایین آمدن ارقام در فهرست مقدماتی کاندیدا های ریاست جمهوری واکنش های گونه گون را به همراه دارد.

صدیق الله صدیقی سخنگوی وزارت امور داخله می گوید، در صورتیکه شمار نامزدان در انتخابات کم باشد، زمینه برای تامین امنیت آنان بیشتر فراهم خواهد بود.

Trending

خروج از نسخه موبایل