اخبار ویژه

افزایش خشونت در کشور؛ خلیلزاد بر تطبیق توافق‌نامه امریکا با طالبان تاکید کرد

Published

on

(Last Updated On: میزان ۲۴, ۱۳۹۹)

امریکا و طالبان پس از افزایش شدید خشونت ها در کشور به ویژه در ولایت هلمند، اقدامات برای تطبیق توافق‌نامه امریکا و طالبان را دوباره مرتب می‌کنند.

زلمی خلیلزاد فرستاده ویژه امریکا امروز (پنج‌شنبه، ۲۴ میزان) در یک سلسله تویت های گفت: “بدنبال چندین ملاقات جنرال میلر و من با طالبان، ما توافق نمودیم که در مطابقت جدی با تطبیق تمام عناصر توافقنامه ایالات متحده و طالبان و تمام تعهدات ارائه شده، اقدامات را دوباره-مرتب سازیم.”

آقای خلیلزاد تصریح کرد: “این به معنی کاهش شمار عملیات ها است. در حال حاضر، شمار زیاد افغانها می میرند. با دوباره-مرتب ساختن، ما انتظار داریم که این شمار به گونه قابل ملاحظه کاهش یابد.”

فرستاده ویژه امریکا تاکید کرده است که افزایش حملات پسین روند صلح را تهدید کرده و هشداری برای افغان‌ها و حامیان منطقه‌‌ی و جهانی آنها است.

آقای خلیلزاد افزوده است: “ما سهم خود را انجام خواهیم داد و فعالانه از تطبیق نظارت خواهیم کرد. تمام طرف ها باید مسؤلیت هایشانرا ادا نمایند. ما از شرکای بین المللی ما به خاطر کمک و حمایت شان تشکر می‌کنیم.”

این در حالی است که از چند روز بدینسو درگیری شدید میان نیروهای افغان و طالبان مسلح در ولایت هلمند جریان دارد.

روز دوشنبه، نیروهای امریکایی نیز تایید کرد که برای حمایت از نیروهای افغان مواضع طالبان را آماج حملات هوایی قرار داده اند.

Trending

خروج از نسخه موبایل