تجارت

افغانستان از ایران ۳۵۰ هزار تُن مواد نفتی وارد می‌کند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

حکومت سرپرست افغانستان په منظور کنترل و کاهش نرخ مواد نفتی در بازار های کشور به مقدار ۳۵۰ هزار تُن مواد نفتی را از کشور ایران وارد می‌کند.

وزارت مالیه طی اعلامیه ای امروز (شنبه، ۱ اسد) گفت که قرارداد خرید این مقدار مواد نفتی در جریان سفر یک هیات از افغانستان به ایران به امضا رسید.

مسئولان شرکت دولتی نفت و گاز، وزارت مالیه، وزارت امور خارجه، وزارت تجارت، د افغانستان بانک و اداره نورم و ستندرد شامل این هیات بوده است.

در جریان سفر هیات متذکره به همکاری سفارت افغانستان در ایران با نماینده رئیس جمهور آن کشور در امور افغانستان، مسئولین شرکت های سهامی و دولتی در رابطه به خریداری، کیفیت، قیمت و ترانزیت مواد نفتی و فراهم سازی تسهیلات لازم برای تاجران بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

در این سفر علاوه برهمکاری‌های دوجانبه افغانستان و ایران، دو طرف در رابطه به ایجاد یک کمیته مشترک جهت قراردادهای دولت به دولت، ادامه کار ساخت پایپ لاین مواد نفتی، ساخت تصفیه خانه های مشترک و اجرای قرار داد های دراز مدت به توافق رسیدند.

طبق اعلامیه وزارت مالیه، قرارداد خریداری ۳۵۰ هزار تُن مواد نفتی با یک شرکت سهامی خاص ایران عقد گردید که پروسه واردات آن به افغانستان در روز های نزدیک آغاز گردیده و با این کار قیمت مواد نفتی در کشور کاهش خواهد یافت.

در اخیر دو طرف تفاهم نمودند تا آن‌عده از شرکت های خصوصی افغانستان که در ایران در عرصه معاملات مواد نفتی فعالیت دارند، از جانب حکومت افغانستان به گونه رسمی معرفی گردند.

Trending

خروج از نسخه موبایل