رویداد های اخیر

امارت اسلامی ادعای دست داشتن افغان‌ها در حملات تروریستی در پاکستان را رد کرد

Published

on

(Last Updated On: اسد ۱۲, ۱۴۰۲)

سخنگوی امارت اسلامی می‌گوید که مقامات مختلف پاکستانی در رابطه به وضعیت امنیتی آن کشور اتهامات بی‌اساس بر افغانستان وارد می‌کنند.

ذبیح‌الله مجاهد در صفحه توییترش نگاشته است: «از سوی مقامات مختلف پاکستانی درباره وضعیت امنیتی آن کشور اتهامات بی‌اساس بر افغانستان وارد می‌شود که ما آن‌ را رد می‌نماییم.»

آقای مجاهد افزوده است: «امارت اسلامی افغانستان به هیچ کسی اجازه نمی‌دهد که از خاک افغانستان بر خلاف کدام کشور دیگری استفاده کند.»

او تصریح کرد: «اگر در این مورد کدام تشویشی وجود دارد باید بصورت مستقیم با امارت اسلامی شریک ساخته شود، نه این‌که در رسانه‌ها ادعای بی‌فایده‌ای صورت گیرد و ذهنیت عامه را مغشوش سازد به خاطریکه چنین ادعاها به نفع هر دو کشور و ملت نیست.»

مجاهد این اظهارات را در حالی بیان کرده که معاون وزیر خارجه پاکستان مدعی است که شهروندان افغان در آن کشور در ناامنی‌ها دست دارند و مدارک را نیز در این خصوص با حکومت سرپرست افغانستان شریک کرده‌اند.

در خبرنامه وزارت خارجه پاکستان آمده است که جسد سه شهروند افغان که در درگیری مسلحانه با پولیس آن کشور کشته شده‌اند، موجود است و آن‌ها از امارت اسلامی خواسته‌اند که این اجساد را تحویل بگیرند.

حنا ربانی کهر در این مورد گفته است: «ما شواهد کافی داریم که نشان می‌دهد افغان‌ها در بسیاری از واقعات تروریستی در پاکستان دست داشته اند. ما آن شواهد را با طالبان (امارت اسلامی) نیز شریک ساختیم، شواهد نشان می‌دهد که آن‌ها هویت افغانی داشتند و این‌که چگونه وارد پاکستان شدند، همه‌ای مدارک در نزد ما موجود است.»

در همین حال، ربانی کهر گفته است که اسلام‌آباد مایل به مذاکره با تحریک طالبان پاکستان (تی‌تی‌پی) نیست زیرا به گفته وی، این گروه مسوول بسیاری از حملات در این کشور است.

کهر تصریح کرده که پاکستان در گذشته مذاکرات صلح با تی‌تی‌پی را انجام داده اما این گفتگو‌ها هیچ نتیجه‌ای در پی نداشته است.

به گفته کهر، تنها زمانی از صلح صحبت می‌شود که امید به صلح وجود داشته باشد.

از سویی هم، او افزوده که افغان‌ها بدون ویزه و پاسپورت اجازه عبور به پاکستان را نخواهند داشت و تمام افغان‌هایی که وارد آن کشور می‌شوند، بیومتریک خواهند شد.

Trending

خروج از نسخه موبایل