رویداد های اخیر

امارت اسلامی افغانستان مخالف تحصیل دختران نیست

Published

on

(Last Updated On: جدی ۶, ۱۴۰۱)

امارت اسلامی مخالف تعلیم زنان نیست و تلاش می‌کند که تأخیر به وجود آمده به زودی خاتمه یابد.

مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست الوزراء امارت اسلامی افغانستان با هیات رهبری اتحادیه پوهنتون‌های خصوصی افغانستان به ریاست قاضی گل الرحمن دیدار کرد.

در این دیدار هیأت رهبری اتحادیه مذکور تحکیم نظام اسلامی واقعی را خواست افغان‌ها دانسته، گفتند که برای استحکام و ثبات نظام اسلامی به هرگونه همکاری با امارت اسلامی آماده هستیم.

آنان افزودند که در این شرایط دشوار بخاطر باسواد نمودن مردم و پیشرفت کشور در بخش تحصیلات عالی سرمایه‌گذاری کرده اند.

هیأت رهبری این اتحادیه خواهان بازگشایی دروازه‌های مکاتب و پوهنتون‌ها به روی دختران شدند و در این زمینه پیشنهادات و مشوره‌های شانرا شریک ساختند و افزودند که:«پس از پیروزی نظامی و سیاسی نیاز است اکنون افغانستان در بخش‌های اقتصادی و علمی نیز به استقلال واقعی و خودکفایی برسد.»

معاون سیاسی ریاست الوزراء ضمن تشکر از آنان، گفت که :«افغانستان و امارت اسلامی خانه مشترک همه‌ی افغان‌ها است و هر افغان در آن حق ارائه نظر و مشوره را دارد.»

وی افزود که امارت اسلامی مخالف تعلیم زنان نیست و تلاش می‌کند که تأخیر به وجود آمده به زودی خاتمه یابد.

آقای عبدالکبیر در اخیر سخنانش، گفت که :«افغانستان در بخش‌های مختلف به کادرهای متعهد نیاز دارد.». وی اطمینان داد که بر نظریات و پیشنهادات شان غور صورت می‌گیرد.

این درحالی است که وزارت تحصیلات عالی هفته گذشته طی نامه‌ای به تمام پوهنتون دولتی و خصوصی افغانستان دستور داد که دختران این کشور «تا اطلاع ثانوی» حق ادامه تحصیل در پوهنتون‌ها را نخواهند داشت.

Trending

خروج از نسخه موبایل