رویداد های اخیر

امارت اسلامی افغانستان: مردم ما برای حفاظت از آزادی خاک و استقلال خود همیشه آماده باشند

Published

on

(Last Updated On: جدی ۶, ۱۴۰۱)

امروز (ششم جدی) برابر است با ۴۳ومین سالروز تجاوز نیروهای اتحاد جماهیر شوروی پیشین به افغانستان، روزی که شهروندان کشور از آن همچون یک روز سیاه یاد می‌کنند.

امارت اسلامی افغانستان دراعلامیه ‌یی که امروز (۶جدی) به مناسبت سالروز تجاوز ارتش سرخ به افغانستان به نشر رسیده است، گفته است که مردم مسلمان ما برای حفاظت از آزادی خاک و استقلال خود همیشه آماده باشند.

در اعلامیه آمده است: «چهل و سه سال قبل از امروز در ششم جدی سال ۱۳۵۸ هجری شمسی اتحاد شوروی سابق، بر حریم پاک افغانستان تجاوز کرد و هزاران نیروی اشغالگر خود را داخل خاک افغانستان کرد.»

در اعلامیه همچنان آمده است که در جریان اشغال ده ساله اتحاد شوروی سابق و پس از ظلم‌های بزرگ، به افغانستان، در هر عرصه، آسیب رسید، میلیون‌ها افغان از کشور مجبور به هجرت شدند و میلیون تن دیگر شهید و معیوب شدند.

اعلامیه افزوده است که:«الحمدلله ملت غیور و مسلمان ما با شجاعت در برابرش، جهاد کرد که در نتیجه آن پس از ده سال قشون سرخ شوروی در افغانستان شکست بزرگ خورد و ملت مظلوم ما از شر و اشغال آن رهایی یافت. این رویداد بزرگ تاریخ این پیام را می‌رساند که هیچ قدرت مغرور جهان به ایمان، ننگ و عزت و اراده قوی مردم مسلمان و غیور افغانستان شک نداشته باشد. این ، هم‌چنان ثابت کرد که ملت ما به هر اندازه که مظلوم و بیچاره واقع شود، در عملی نمودن حکم رب جل جلاله (جهاد) و کسب استقلال و آزادی کشور خویش و حراست از آن تاریخ روشن دارد که در یک قرن اخیر این حقیقت بزرگ را اشغال انگلیس‌ها، شوروی ها و امریکایی‌ها و شکست مفتضحانه آنان نشان می‌دهد.»

در حالی که امارت اسلامی تجاوز نیروهای اتحاد جماهیر شوروی پیشین بر افغانستان را که باعث چهار دهه جنگ گردید، نکوهش می‌کند، بالای ملت صدا می‌زند که برای حفاظت از آزادی خاک و استقلال خود، همیشه آماده باشند.

در اعلامیه همچنان از مردم خواسته شده است که:«به هیچ‌کس اجازه ندهند که در برابر کشور، ارزش‌ها و ملت ما دسیسه‌های شوم و اراده نادرست خود را عملی سازد. امارت اسلامی متعهد است که شب و روز برای دفاع و تحفظ کشور، ارزش‌های دینی و ملت مسلمان خویش، به خدمت و تلاش هایش ادامه دهد.»

چهل و سه سال پیش به روز ششم ماه جدی سال ۱۳۵۸ هجری خورشیدی نزدیک به صد هزار نیروی شوروی پیشین بر افغانستان تجاوز کردند و این نیروها ده سال در افغانستان حضور داشتند و اتش جنگی را بر افروختند که تا چهار دهه به گونه متواتر در کشور ادامه داشت.

Trending

خروج از نسخه موبایل