رویداد های اخیر

امارت اسلامی: برخی از حلقات غربی در پی بزرگ نمایی داعش اند

Published

on

(Last Updated On: حمل ۱۳, ۱۴۰۳)

امارت اسلامی در واکنش به ادعاها در مورد تقویت داعش در افغانستان می‌گوید که برخی از حلقات غربی در پی بزرگ نمایی داعش اند.

ذبیح‌الله مجاهد می‌گوید که داعش در افغانستان سرکوب شده و توان راه اندازی حمله‌ها را از خاک افغانستان بر ضد هیچ کشور ندارد.

به تازگی قوماندان پیشین قوماندانی مرکزی امریکا مدعی شده است که داعش در صدد حمله بر امریکا و دیگر کشورهای غربی از افغانستان است.

در پی حمله‌های مرگبار داعش در روسیه و افغانستان این روزها این گروه سرخط رسانه‌های غربی است. اکثر این رسانه‌ها فعالیت‌های شاخه‌ی خراسان این گروه را بازتاب می‌دهند و می‌گویند که این گروه در افغانستان قوت بیشتر پیدا کرده است. به گونه‌ی مثال دریک گفتگوی تلویزیونی قوماندان پیشین قوماندانی مرکزی امریکا می‌گوید که داعش در صدد حمله بر امریکا و دیگر کشورهای غربی از افغانستان است.

فرانک مکنزی، قوماندان پیشین قوماندنی مرکزی امریکا می‌گوید که:«در کل داعش بسیار علاقمند است تا به سر زمین ما حمله کنند و چیزی که آنها می‌گویند ما باید باور کنیم، آنها تلاش می‌کنند تا این کار را انجام دهند، من فکر میکنم از زمانیکه ما افغانستان را ترک کردیم این تهدید افزایش پیدا کرده است، چون فشار از سر داعش کم شده است و می‌توانند آزادانه پلان‌های خود را عملی کنند. ما باید با همکاران بین‌المللی خود تلاش کنیم تا جلو آنها را بگیریم.»

این جنرال بازنشسته‌ی امریکایی به خروج نیروهای کشورش به افغانستان نیز اشاره می‌کند و می‌گوید که باید بخش از نیروهای امریکایی در افغانستان برای مبارزه با داعش حفظ می‌شد.

آقای مکنزی افزوده است که: «من به این باور هستم در آن زمانی که ۴ یا ۵ هزار نیروی امریکا همراه با متحدان ناتو که در افغانستان حضور داشتند، میتوانستیم ۲ هزار و ۵۰۰ سرباز را در آنجا می‌گذاشتیم و در مقابل داعش می‌جنگیدیم که هدف اصلی ما هم در افغانستان همین بود که از حملات علیه کشور خود جلوگیری کنیم. اما اکنون در یک وضعیت متفاوت قرار داریم.»

امارت اسلامی اما می‌گوید که برخی از حلقات غربی در پی بزرگ نمایی داعش هستند در حالی که در بیش از دو سال گذشته داعش سرکوب شده و توان ندارد تا حمله‌هایی را در بیرون از افغانستان راه اندازی کند.

با این همه آگاهان باور دارند که تهدید داعش با گذشت زمان بیشتر خواهد شد و برای مبارزه با این گروه نیاز است تا همه کشورها با هم از نزدیک کار کنند و تهدیدها را دفع کنند.

Trending

خروج از نسخه موبایل