رویداد های اخیر

امارت اسلامی به امریکا و سازمان ملل: مقام‌های مان را از فهرست سیاه بیرون کنید

Published

on

(Last Updated On: جدی ۴, ۱۴۰۰)

امارت اسلامی از امریکا و جامعه جهانی می خواهد که به تحریم های شان بالای افغانستان پایان داده و نام اعضای امارت اسلامی را از فهرست سیاه شان بیرون کنند.

بلال کریمی معاون سخنگوی امارت اسلامی موجودیت نام اعضای امارت اسلامی در فهرست سیاه سازمان ملل و امریکا را خلاف توافق نامه دوحه می داند و تاکید می ورزند که ادامه این تحریم ها نه تنها بر وضعیت افغانستان بلکه، بر کشورهای منطقه و جهان تاثیرات منفی خواهد گذاشت.

آقای کریمی گفته است:” مسولین امارت اسلامی باید از لیست سیاه و تحریمات کشیده شود و این حق مسلم افغانها است و این در پروسه مذاکراتی طویل تسجیل شده که یک پیمان بسیار معتبر در دوحه امضا شد با جانب امریکا.”

عزیز معارج آگاه روابط بین الملل میگوید:” این یک موضع بر حق است. زمانی که امریکایی ها در نشست دوحه توافق کردند که آنها صلح کنند و یک دولت ایجاد شود بنابرین ضرورت است که تحریم ها را دیگر ادامه ندهند و باید به آن راه حل پیدا شود و این تحریم ها پایان پیدا کند.”

بر بنیاد گزارش ها نام ۱۴ تن از میان ۳۳ عضو کابینه دولت سرپرست امارت اسلامی تنها در فهرست سیاه شورای امنیت سازمان ملل قرار دارد.

جاوید سنگدل آگاه روابط بین الملل میگوید:” دو چالش کلان رو به روی امریکایی ها است؛ یک کارکردن با طالب ها، به رسمیت شناختن طالب ها و بیرون کردن از لیست سیاه خود امریکایی ها را به سطح جهان زیر سوال می برد. به همین دلیل است که هنوز به رسمیت نمی شناسند و زمان نیاز است که به پارتنر های خود بفهمانند. فکتور دوم این است که امریکایی ها بالای طالبان هنوز اطمینان ندارند.”

پیش از این امریکا و جامعه جهانی ایجاد حکومت فراگیر و همه شمول، تامین حقوق اقلیت ها، زنان و دختران از شرایط بنیادی شان برای به رسمیت شناختن امارت اسلامی اعلام کرده بودند.

Trending

خروج از نسخه موبایل