رویداد های اخیر

امارت اسلامی: هیچ تصمیمی در مورد توزیع زمین در اطراف کانال «قوش تیپه» گرفته نشده است

Published

on

(Last Updated On: قوس ۲۸, ۱۴۰۱)

امارت اسلامی می‌گوید حکومت تاکنون در مورد توزیع زمین در اطراف کانال قوش تیپه تصمیمی نگرفته است اما برخی از افراد به بهانه توزیع زمین از مردم پول می‌گیرند.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی با نشر اعلامیه‌‌ای گفته است نباید اجازه داد تا این افراد فرصت‌طلب از مردم پول بگیرند.

آقای مجاهد از مردم می‌خواهد که در شناسایی این افراد با حکومت همکاری کنند.

کانال قوش تیپه یکی از بزرگترین پروژه‌های ملی در کشور است که کار فاز اول آن به سرعت جریان دارد. در اطراف این کانال زمین‌های وافر زراعتی است از این رو، توجه بسیاری‌ها را برای خرید این زمین‌ها جلب کرده است.

شماری از آگاهان می‌گویند که زمین‌های اطراف کانال قوش تیپه باید از سوی حکومت مدیریت شود و بخشی از آن برای رشد اقتصادی کشور به سکتور خصوصی واگذار شود تا سرمایه‌گذاری بزرگی در اطراف کانال صورت گیرد.

عبدالنصیر رشتیا، آگاه امور اقتصادی می‌گوید: «اگر ما بتوانیم زراعت خود را به شکل میکانیزه و تجارتی بسازیم و زراعت ما تولید کننده مواد خام صنعت ما باشد ما این‌جا دوفایده می‌کنیم، هم در سکتور زراعت رشد می‌کنیم و هم مواد خام را برای صنایع خود می‌توانیم تهیه کنیم و به همین ترتیب زمینه بیشتر اشتغال را ایجاد می‌کنیم.»

شماری دیگر از آگاهان می‌گویند که در عقب توزیع زمین‌های اطراف کانال همان مافیای غصب زمین هستند که این بار می‌خواهند با یک رویکرد دیگر زمین‌ها را غصب کنند. از این رو، نیاز است تا امارت اسلامی در توزیع زمین‌ها از دقت لازم کار گیرد.

تاج محمد تلاش، آگاه امور اقتصادی می‌گوید: «حلقات مافیایی که تجربه کافی در بخش غصب زمین در حکومت گذشته دارند، نیاز است تا مبارزه جدی از سوی امارت اسلامی برای سرکوب آن‌ها صورت گیرد تا اینکه نتوانند دوباره سر بلند کنند و مشکلات را دربرابر اینگونه پروژه‌های بزرگ اقتصادی ایجاد کنند.»

در حال حاضر کار ساخت فاز اول کانال قوش تیپه از صد کیلومتر گذشته است و بر اساس گفته‌های مقام‌های حکومتی، کار فاز اول آن پیش از زمان تعیین شده تکمیل خواهد شد. این کانال ۲۸۰ کیلومتر طول، بیش از صد متر عرض و پنج متر عمق دارد.

Trending

خروج از نسخه موبایل