رویداد های اخیر

امارت اسلامی: پس از حاکمیت ما هیچ خبرنگاری در افغانستان به‌قتل نرسیده است

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۱۲, ۱۴۰۱)

وزارت خارجه امارت اسلامی افغانستان به‌مناسبت روز پایان دادن به معافیت از مجازات جرایم علیه خبرنگاران گفته است که پس از حاکمیت کامل امارت اسلامی در افغانستان، هیچ خبرنگاری در این کشور به قتل نرسیده است.

عبدالقهار بلخی، سخنگوی امور خارجه چهارشنبه‌شب (۱۱ عقرب) در رشته توییتی نگاشته است که با قدرت رسیدن آنها به رسانه‌ها و نمایندگان آن با هیچ چالشی رو‌به‌رو نشده‌اند.

به گفته آقای بلخی، امارت اسلامی به تمامی رسانه‌ها در‌ مطابقت با ارزش‌های اسلامی و منافع ملی، در چارچوب رفتار مسلکی از فعالیت آزادانه و مصونیت اطمینان می‌دهد.

بلخی افزوده است که حکومت باورمند به‌ اهمیت حقیقت‌یابی و انعکاس آن است و به همین دلیل، ضمن تجویز فعالیت رسانه‌ها و کارمندان آن، فضای مناسب کاری را برای دست‌رسی به‌ معلومات لازم و همه مناطق کشور فراهم کرده است که در نتیجه‌ی آن بیش‌تر از ۲۷۰ رسانه‌ی داخلی در کشور فعالیت دارند.

سخنگوی وزارت خارجه نوشته است که افزون بر‌ این، ۱۴ شبکه‌ی خبری خارجی در کشور حضور دایمی دارند و از ‌آغاز سال ۱۴۰۱ به این سو، به ‌بیش‌تر‌ از ۷۰۰ خبرنگار از ۱۹۶ شبکه‌ی خبری از کشورهای آسیایی، اروپایی، امریکایی و استرالیایی، تسهیلات رفت‌و‌آمد و گزارش‌سازی فراهم شده است.

این گفته‌ها در حالیست یوناما گفته بود که از آگست سال ۲۰۲۱ تاکنون بیش از ۲۰۰ مورد نقض حقوق بشر علیه خبرنگاران را ثبت کرده‌اند.

دفتر یوناما افزوده است که رسانه‌ها در افغانستان در خطر به سر می‌برند و خواهان حفاظت از خبرنگاران و پایان دادن به معافیت از مجازات شده است.

هم‌چنان مرکز خبرنگاران افغانستان گفته است که در دو دهه گذشته دست‌کم ۱۲۷ خبرنگار و کارمند رسانه‌ای در حمله‌های هدف‌مند مسلحانه کشته شده‌اند.

Trending

خروج از نسخه موبایل