Connect with us

رویداد های اخیر

امارت اسلامی چگونگی بازداشت صدها افغان از سوی پاکستان را بررسی می‌کند

منتشر شده

در

(Last Updated On: عقرب ۱۷, ۱۴۰۱)

پس از نشرگزارش‌ها مبنی بر بازداشت بیش ازیک‌هزار مهاجرافغان در پاکستان، امارت اسلامی می‌گوید گفتگوها در این مورد را با مقام‌های پاکستان آغاز کرده‌اند.

عبدالمطلب حقانی، سخنگوی وزارت مهاجرین وعودت‌کننده‌گان می‌گوید: «ما به‌حیث مرجع مسوول کوشش می‌کنیم مشکلات مهاجرین را از طریق نماینده‌گی که در پاکستان داریم حل کنیم و تلاش‌های ما ادامه دارد.»

آقای عبدالمطلب نیز افزوده است برای حل مشکلات افغان‌های که در پاکستان زندانی هستند، از هر راه ممکن استفاده خواهند کرد.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی هم‌چنان در این مورد گفته است: «گزارش‌های از بازداشت مهاجران دریافت شده و وزارت خارجه و سفارت افغانستان در اسلام آباد در این مورد اقدام خواهند کرد و وزارت خارجه نیز تلاش می‌کند که واقعیت روشن شود و اگر چنین یک مشکلی باشد به زودی راه حلی دریافت خواهد شد و با مقامات پاکستانی در این مورد گفتگوی جدی صورت خواهد گرفت.»

درهمین حال، حامد کرزی رییس‌جمهور پیشین نیز در واکنش به بازداشت مهاجرین افغان در پاکستان از رفتار حکومت این کشور با مهاجران افغان ابراز تأسف کرده و از اسلام آباد خواسته است با مهاجران افغان طبق موازین بین‌المللی و حقوق بشر رفتار کنند.

مقام‌های پاکستان اما می‌گویند این تعداد مهاجرافغان به‌گونه غیرقانونی و بدون اسناد وارد پاکستان شده بودند و تا فیصله محکمه زندانی خواهند بود.

ازسویی هم، فیلیپو گراندی کمیشنرعالی سازمان ملل متحد برای مهاجرین می‌گوید که هرچه در توان دارند در حمایت از مهاجرین افغانستان درکشورهای ایران و پاکستان انجام خواهند داد.

آقای فیلیپو گفته است: «ما به‌عنوان یک سازمان بشر دوستانه کار زیادی نمی‌توانیم انجام دهیم و به حد توان از میلیون‌ها پناهجوی افغان که هنوز درکشورهای همسایه حضور دارند حمایت خواهیم کرد.»

با این حال، گزارش‌ها حاکی از آن است که پاکستان حدود ۳۰ تن از مهاجرین افغان را پس از بررسی‌ها از بند رها کرده است.

ایران نیز اعلام کرده که ۲۶ تن که بیشتر از ده تن آن‌ها شهروندان افغانستان استند را در پیوند به حمله به زیارت شاه‌چراغ شناسایی و بازداشت کرده‌اند.

گفتنی است در حمله بالای زیارتگاه شاه‌چراغ در ایران که دوهفته پیش اتفاق افتاد ۱۳ تن کشته وشماری زخمی شدند.

رویداد های اخیر

کرزی: تعلیم دختران «مسئله حیاتی» برای افغانستان است

Published

on

(Last Updated On: ثور ۶, ۱۴۰۳)

حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین کشور در دیدار با حسن کاظمی قمی، سفیر و نماینده خاص ایران، تعلیم دختران را «مسئله حیاتی» برای افغانستان خوانده است.

در صفحه ایکس آقای کرزی آمده که او در این دیدار از همکاری و ایستادگی تهران در کنار مردم افغانستان در مقاطع مختلف و از کمک‌های آن کشور به‌خصوص در بخش تعلیم و اعطای بورسیه‌های تحصیلی برای جوانان افغان ابراز امتنان کرده است.

کرزی همچنان صلح و ثبات را در منطقه به نفع همه دانسته است.

Continue Reading

رویداد های اخیر

ازبیکستان به افغانستان یک محموله کمکی فرستاد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۶, ۱۴۰۳)

یک محموله از کمک‌های بشردوستانه ازبیکستان به مقام‌های محلی ولایت بلخ در بندر تجارتی حیرتان تسلیم داده شد.

مسوولان محلی می‌گویند، این کمک‌ها نزدیک به ۱۶۰ تُن مواد خوراکی که مشمول آرد، روغن، گندم، بوره و گوشت بوده از سوی والی سرخان‌دریای ازبیکستان به والی بلخ سپرده شده است.

والی سرخان‌دریا هدف از ارسال این کمک‌‌ها را حمایت و دست‌گیری از مردم افغانستان بیان کرده و بر گسترش روابطه حسنه میان دو کشور تاکید کرده است.

Continue Reading

رویداد های اخیر

مجاهد: روابط کشورهای جهان با امارت اسلامی با گذشت هر روز در حال گسترش است

Published

on

(Last Updated On: ثور ۶, ۱۴۰۳)

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی با اشاره به سفر‌های شمار زیادی از نمایندگان دیپلوماتیک و هیأت‌های خارجی به‌کشور و هم‌چنان سفر مقام‌های بلندپایه کشور به خارج می‌گوید، امارت اسلامی به‌سطح گسترده پذیرفته شده و مناسبات با امارت اسلامی تأمین بوده و رفت‌آمدها جریان دارد.

آقای مجاهد می‌افزاید، روابط کشورهای جهان با امارت اسلامی با گذشت هر روز در حال گسترش است و بر موثریت آن افزوده می‌شود.

با این‌حال سخنگوی امارت اسلامی تأکید می‌کند که برداشت بعضی‌ها مبنی بر این‌که افغانستان دیگر منزوی شده و اقتصادش درحال خراب شدن است و مناسبات آن با کشورها تأمین شده نمی‌تواند، همه نادرست ثابت شد.

به گفته‌ی آقای مجاهد اکنون معلوم شد که افغانستان هم از نگاه سیاسی و هم از منظر اقتصادی گام‌های صعودی بر می‌دارد و این تلاش‌ها بیشتر شده و تسریع خواهد شد.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!