رویداد های اخیر

امارت اسلامی گزارش‌ها مبنی بر قاچاق مواد منفجره از افغانستان به مکسیکو را رد کرد

Published

on

(Last Updated On: قوس ۳, ۱۴۰۲)

امارت اسلامی گزارش‌ رسانه های امریکایی مبنی بر قاچاق مواد منفجره از افغانستان به مکسیکو را رد کرده است.

شبکه تلویزیونی Fox News 29 San Antonio با نشر ویدیویی از اداره محافظت عامه تگزاس گزارش داده که بمب‌های به جا مانده از امریکا در افغانستان به دست سازمان های جنایی در مکسیکو افتاده است.

آری هیمینیس، مامور خاص بازنشسته تحقیقات امنیت داخلی مکسیکو نیز گفته که مواد منفجره دست‌سازی که امروزه در اختیار سازمان های جنایی مکسیکو قرار گرفته شبیه بمب‌هایی می‌باشد که در خاور میانه دیده شده است.

در همین حال، انریک الفارو، والی منطقه‌ جالیسکوی مکسیکو گفته است که در هفت انفجار بمب دست ساز، شش نفر کشته و ۱۲ تن دیگر زخمی شده اند.

امارت اسلامی اما این گزارش را تمسخر آمیز و تعجب آور می‌داند. سخنگوی امارت اسلامی می‌گوید این گزارش مغرضانه و کار حلقات مغرض است.

ذبیح الله مجاهد می‌گوید: «افغانستان نه تولید مواد انفجاری دارد و نه هم ذخایر مواد انفجاری. دیگر اینکه افغانستان دسترسی و راه هم به مکسیکو ندارد و آسان نیست. پس چطور این اتهام درست شده می‌تواند؟ متاسفانه بعضی حلقات دشمنی با افغانستان دارند که چنین اتهامات را وارد می‌کنند. ما آن را رد می‌کنیم.»

پیشتر نیز گزارش‌های نشر شده بود که گویا تجهیزات به جا مانده نظامیان امریکایی پس از سقوط نظام جمهوریت به پاکستان و ایران قاچاق شده است؛ موردی که امارت اسلامی آن را نادرست خوانده و گفت که بر سلاح‌های به جا مانده از اردوی سابق کنترول دارد.

سرمفتش خاص ایالات متحده برای بازسازی افغانستان تخمین زده است که پس از خروج امریکا از افغانستان،‌ تجهیزات به ارزش حدود هفت میلیارد دالر در این کشور باقی مانده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل