Connect with us

رویداد های اخیر

امریکا: ارتش آماده‌ هر نوع دستور برای خارج شدن از افغانستان است

منتشر شده

در

(Last Updated On: حمل ۲۴, ۱۴۰۰)

رییس ستاد ارتش ایالات متحده امریکا روز دوشنبه ( ۲۳ حمل) گفته ک ارتش آن کشور آماده است تا هر نوع دستور مبنی بر خروج نیروهای امریکایی از افغانستان را عملی کند.

این درحالی است که اداره امریکا به رهبری جوبایدن گفته که توافقنامه دوحه را بررسی میکند، اما در باره خروج کامل نیروهای امریکایی گفته که این کار از لحاظ فنی امکان ندارد.

جیمز مک‌کانویل، رییس ستاد ارتش امریکا، گفته که ” این اداره مطابق پالیسی پیش میرود، آنها تلاش میکنند که با پالیسی‌ها آن را تطبیق کند و بعدا نظامیان آن  دستور را عملی خواهد کرد. پروسه تاکنون ادامه دارد، چندین احتمال وجود دارد، یکبار این تصامیم در سطح بالا گرفته شود. ما آماده خواهیم بود تا آن را عملی کنیم.”

این مقام بلندپایه نظامی امریکا گفته که خروج سربازان و بیرون کردن وسایل نظامی یک کار فزیکی است.

جیمز مک‌کانویل در این باره گفت:” این همه کارهای فزیکی است، نیروها و تجهیزات به قدر اندازه پایین آورده میشود. و فرماندهان که در میدان نبرد استند پلان‌های احتمالی دارند و آنها در این باره به نظامیان ارشد مشوره خواهند کرد که به چی مدت زمان نیاز دارد، این پلان‌ها همین حالا وجود دارد.”

او همچنان گفته که سکات میلر، فرمانده کل نیروهای ناتو و امریکایی در افغانستان میکانیزم را به راه انداخته تا در صورت تمدید ماموریت سربازان امریکایی در افغانستان بعد از ماه می با حملات احتمالی طالبان مقابله کند.

مک‌کانویل در این باره افزود:” فکر نمی کنم که در ارتش ایالات متحده امریکا رهبری بهتر از میلر وجود داشته باشد، او در مسلک خود بسیار برجسته است، او در باره سربازان خود فکر میکند، طوری که شما میداند همه ما در تلاش استیم که نیروهای ما میکانیزم دفاعی دارند و در مورد امنیت شان تلاش میکنند. این کار در صدر کارهای شان است.”

رییس ستاد ارتش امریکا همچنان گفته که جنگ در افغانستان توسط یک توافقنامه سیاسی حل خواهد شد.

او همچنان گفت که امریکا در ۲۰ سال گذشته از فعالیت‌های گروه القاعده در افغانستان جلوگیری کرده است.

رویداد های اخیر

Russia’s special envoy meets with IEA ministers, discusses bilateral issues

Published

on

(Last Updated On: ثور ۴, ۱۴۰۳)

Zamir Kabulov, the Special Representative of the President of the Russian Federation for Afghanistan, who is on a visit to Kabul, has met with the Minister of Foreign Affairs of the Islamic Emirate Mawlavi Amir Khan Muttaqi for talks on political and economic issues between Afghanistan and Russia.

Regional issues were also discussed.

Muttaqi expressed appreciation for Russia’s support at regional and international meetings and emphasized the need to further strengthen political ties and trade relations between the two countries.

He also said that Afghanistan’s relations with countries in the region are flourishing and currently Afghanistan has active embassies in all neighboring countries.

Muttaqi called Afghanistan’s relations with Russia important and said the current ground realities of Afghanistan should be understood and that there is no reason why the United Nations needs to appoint a special representative to deal with Afghanistan.

He said the Afghan government is in talks with the UN over this issue and will make public its position after sufficient clarification has been provided on the agenda and composition of the next UN meeting in Doha.

Kabulov in turn stressed that any meeting held on Afghanistan should be convened with the approval of the Afghan government.

He said it is important for the United Nations to have the Afghan government approve and attend the next Doha meeting.

He said this series of meetings will not yield positive results without the Afghan government being in agreement.

He also said governments of the world should maintain relations with the Afghan government through bilateral mechanisms instead of multilateral contact mechanisms.

Kabulov emphasized that the US should release Afghanistan’s frozen assets and end its unilateral and “illegal” restrictions on the country’s banking system.

He also said Russia and Afghanistan need to improve coordination between them and went on to say he hoped Muttaqi would visit Moscow during the course of this year.

Kabulov also met with acting Minister of Interior Affairs Sirajuddin Haqqani.

This meeting focused on bilateral relations between both countries while political and security issues pertaining to the region were also discussed, the ministry said.

Continue Reading

رویداد های اخیر

دیدار نمایندگان اتحادیه افغان‌ها مقیم کشورهای اروپایی با سرپرست وزیران دفاع و معادن

Published

on

(Last Updated On: ثور ۴, ۱۴۰۳)

سرپرست وزارت دفاع ملی در دیدار با شماری از افغان‌های مقیم کشورهای اروپایی گفته است که امنیت کنونی در کشور فرصتی را برای سهیم شدن همه در پیشرفت افغانستان فراهم کرده است. محمد یعقوب مجاهد افزوده که وجود مشکلات در برخی از مسایل نیز از میان برداشته خواهد شد.

همزمان با این شهاب‌الدین دلاور، سرپرست وزارت معادن و پترولیم نیز از افغان‌های مقیم خارج از کشور خواسته تا به افغانستان بازگردند و در پیشرفت کشور سهیم باشند.

ادامه‌ی دیدار های نمایندگان اتحادیه افغان‌های مقیم کشورهای اروپایی با مقام‌های امارت اسلامی در کابل. این هیأت این بار با سرپرست وزیران دفاع و معادن و پترولیم دیدار کرده اند.

سرپرست وزارت دفاع در دیدار با نمایندگان اتحادیه افغان‌های مقیم کشورهای اروپایی گفته است که باید از امنیت کنونی در کشور استفاده و در پیشرفت افغانستان سهم گرفته شود.

محمد یعقوب مجاهد در این دیدار، افغانستان را خانه‌ی مشترک تمامی افغان‌ها خوانده و افزوده است که مشکلات موجود در کشور به‌زودی حل خواهد شد.

در بخشی از خبرنامه‌ی وزارت دفاع ملی آمده است که: «مشکلات که در برخی مسایل وجود دارد به زودی حل خواهد شد؛ اما هیچ چیز فراتر از امنیت نبود که امروز به نصرت اللهی و با فداکاری‌های مردم مان در این سرزمین نازل شده است شکرانه آن را به‌جا آوریم و به استفاده از این فرصت برای رفاه و پیشرفت وطن خویش سهیم شویم.»

بر بنیاد خبرنامه؛ شماری از شهرواندان کشور که پس از حاکمیت دوباره امارت سلامی برای نُخستین بار به افغانستان آمده‌اند، از اوضاع کنونی کشور ابراز رضایت‌مندی کردند.

همزمان با این، نمایندگان اتحادیه افغان‌های مقیم کشورهای اروپایی با سرپرست وزارت معادن و پترولیم نیز دیدار کرده اند. در این دیدار مقام‌های افغان مقیم اروپا از شهاب‌الدین دلاور خواسته اند تا به افغان‌های که مایل به سرمایه‌گذاری در افغانستان هستند، تسهیلات را فراهم سازند. وزارت معادن و پترولیم می‌گوید که آقای دلاور نیز از افغان‌های مقیم خارج از کشور خواسته که به افغانستان بازگردند و در رشد و ترقی کشور سهیم باشند.

این هئیت پیشتر در دیدار با شماری دیگری از مقام‌های امارت اسلامی از جمله معاون سیاسی رئیس‌الوزرا و سرپرست وزارت امورخارجه بر تقویت نظام و فراهم شدن زمینه‌ی کار و آموزش به دختران و زنان افغان تأکید کرده بودند.

Continue Reading

رویداد های اخیر

متقی: تحولات اخیر در منطقه ایجاب می‌کند که افغانستان و چین با هماهنگی کامل به همکاری خود ادامه دهند

Published

on

(Last Updated On: ثور ۴, ۱۴۰۳)

سرپرست وزارت امور خارجه گفته است که رویدادها و تحولات اخیر در منطقه ایجاب می‌کند که افغانستان و چین با هماهنگی کامل به همکاری‌های خود ادامه دهند تا بتوانند به خوبی از منافع مشترک خود محافظت کنند.

امیر خان متقی این مطلب را در دیدار با ژاو شینگ، سفیر چین در کابل بیان کرده است.

وزارت امور خارجه با نشر خبرنامه‌ای امروز (سه شنبه، ۴ ثور) گفت که در این دیدار، دو طرف در مورد همکاری‌های دوجانبه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی میان افغانستان و چین و تحولات اخیر در منطقه گفتگو کردند.

سرپرست وزارت امور خارجه از توسعه روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی میان دو کشور ابراز خرسندی کرده و گفت که امارت اسلامی فرصت‌های خوبی را در زمینه تجارت و سرمایه گذاری ایجاد کرده است.

آقای متقی خاطر نشان کرد که افزایش صادرات جلغوزه به چین و پیشرفت‌ در پروژه‌های مس عینک و دهلیز واخان نمونه بارز این سیاست امارت اسلامی است.

طبق خبرنامه وزارت امور خارجه، سفیر چین تحولات در عرصه‌های مختلف با افغانستان را مثبت دانسته و افزود که تلاش دارد تاجران و سرمایه گذاران چینی را تشویق کند تا نقش خود را برای همکاری اقتصادی درازمدت با افغانستان ایفا کنند.

او همچنان گفت که کشورش چگونگی همکاری دوجانبه و امکانات در مورد موضوع دهلیز واخان را بررسی می‌کند.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!