رویداد های اخیر

امریکا برای خروج مصون از افغانستان دو بمب افگن به منطقه فرستاده است

Published

on

(Last Updated On: ثور ۴, ۱۴۰۰)

وزارت دفاع امریکا روز گذشته (جمعه، ۳ ثور) گفت که دو بمب افگن (بی -۵۲) به منطقه رسیده تا از خروج مصون نیروهای امریکایی حمایت کند.

جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع امریکا، گفته است لووید آستین، وزیر دفاع امریکا تمدید ناو هواپیمابر آیزنهاور را نیز تایید کرد تا مسوولیت مرکزی بدوش گیرد.

کربی افزود که آستین برای آماده‌گی از بهر خروج سربازان امریکایی از افغانستان حضور بمب افگن‌های دوربرد را نیز در منطقه تایید کرده است.

سخنگوی پنتاگون گفته که دو بمب افگن‌های بی -۵۲ قبلا به منطقه رسیده است.

او در این باره گفت:” فکر میکنم که این منطقی است، قبلا هم گفته بودم که شاید برخی از تدابیر حفاظتی موقت برای خروج نرم و مصون نیاز است تا در دسترس باشد.”

در همین حال مقام‌های امریکایی  به تلویزیون سی ان ان امریکا گفته که وزارت دفاع امریکا صدها نیروی دریایی، هوایی و زمینی  در منطقه  مستقر خواهد کرد تا امنیت سربازان امریکایی، ناتو و قراردادیان را هنگام خروج تامین کند.

مقام‌های امریکایی به سی ان ان گفته که تمرکز اصلی بر انتقال تجهیزات است که هنگام خروج نیروهای امریکایی تخریب نشده و نه هم به نیروهای افغان سپرده شده اند.

یک مقام‌ امریکایی به سی ان ان گفته است که “تجهیزات کهنه از بین خواهد رفت، خروج سربازان برای چند هفته آغاز نخواهد شد.امریکا توانایی خود را برای دفاع از این نیروها و برای حمایت از نیروهای افغان نگه خواهد کرد.”

این تلویزیون امریکایی گفته که صدها سرباز برای حفاظت از خروج مصوون نیروهای امریکایی به افغانستان فرستاده خواهد شد.

این رسانه میگویند که نگرانی‌های وجود دارد که نیروهای امریکایی هنگام خروج از کندهار، جلال آباد، و مناطق دیگر در شرق کشور با خطر رو برو خواهد شد.

بر اساس گزارش تلویزیون سی ان ان هواپیماهای امریکایی برای تامین امنیت نیروهای آن کشور هنگام خروج در حال گزمه‌ خواهد بود.

مقام‌های امریکایی به شرط افشا نشدن نام شان به سی ان ان گفته که اکثریت‌ نیروهای خارجی قبل از تاریخ ۱۱ ماه سپتمبر از افغانستان خارج خواهند شد.

این در حالی است که همین اکنون امریکا ۲۵۰۰ سرباز در افغانستان دارد و صدها سرباز دیگر خاص دارد که به گونه رسمی تایید نشده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل