رویداد های اخیر

امریکا برای خروج مصوون ۱۲ هواپیمای اضافی به منطقه فرستاده است

Published

on

(Last Updated On: ثور ۱۸, ۱۴۰۰)

خبرگزاری اسوشیتید پرس به نقل از مقام‌های امریکایی گزارش کرده که آن کشور ۱۲ هواپیمای جنگی اضافی برای حمایت نیروهای خارجی هنگام خروج از افغانستان به منطقه فرستاده است.

جنرال مارک میلی، رییس ستاد ارتش امریکا، گفته که ۱۲ هواپیمای جنگی (F-18) با ناوهواپیمابر آیزنهاور و شش بمب افگن‌ (بی ۵۲) که قبلا اعلام شده بود در بحیره عرب مستقر شده است.

به اساس گزارش‌ها صدها نیروه خاص امریکایی نیز در افغانستان جابجا شده تا از خروج مصون نیروهای خارجی حمایت کنند.

جنرال مارک میلی در این باره گفته که ” سطح پایدار از حملات خشونت‌ آمیز ادامه خواهد داشت.”

وی افزوده که پس از آغاز روند خروج سربازان خارجی از افغانستان این نیروها مورد حمله قرار نگرفته اند و در ادامه نیروهای افغان را برجسته خطاب کرد.

این جنرال امریکایی در این باره گفت که ” آنها اکنون برای کشور خود جنگ میکنند. به اساس تخمین نظامی من طالبان فورا برنده شده نمی توانند و کابل سقوط نمیکند، که هر یک از این پیشبینی‌ها وحشت ناک است. توانایی‌های نظامی قابل توجه در حکومت افغانستان وجود دارد. ما باید ببینم که آنها چگونه بازی میکنند.”

این گزارش میگوید که وزارت دفاع امریکا در حال بررسی چگونگی حمایت نیروهای افغان بشمول حمایت آموزشی در یک کشور دیگر پس از خروج سربازان امریکایی از افغانستان است.

این جنرال امریکایی میگوید که قوای هوایی کشور در توقف حملات طالبان نقش مهم دارد، اما هواپیماهای آن دوامدار نخواهد بود.

این در حالی است که بازرس ویژه امریکا برای صلح افغانستان در یک گزارش اش گفته بود که نیروهای هوایی افغان بدون حمایت قراردادیان امریکایی برای پنج ماه دوام نخواهد کرد.

لووید آستین، وزیر دفاع امریکا میگوید که توقف حملات طالبان توسط افغان‌ها بدون حمایت خارجی‌ها یک چالش خواهد بود.

او در این باره گفته که” ما آرزومندیم که نیروهای امنیتی افغان یک نقش مهم در توقف حملات طالبان بازی کنند. چیزی که ما مشاهده میکنیم آن است که ما انتظار آن را داشتیم” افزایش فشار بر نیروهای افغان.

وزیر دفاع امریکا میگوید که نیروهای افغان علیه طالبان حملات متقابل در شهر لشکرگاه، مرکز ولایت هلمند راه اندازی کرده اند.

Trending

خروج از نسخه موبایل