رویداد های اخیر

امریکا به پشتیبانی از مردم افغانستان بدون تقویت حاکمان جدید متمرکز است

Published

on

(Last Updated On: سنبله ۷, ۱۴۰۲)

امریکا به ادامه‌ تحصیل دختران در افغانستان متعهد است. سخنگوی کاخ سفید می‌گوید که امریکا به پشتیبانی از مردم افغانستان بدون تقویت حاکمان جدید متمرکز است.

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ روز گذشته (دوشنبه، ۶سنبله) در یک نشست خبری گفته است که امریکا به ادامه تحصیل زنان و دختران در افغانستان متعهد است و موقف امریکا در این مورد نه تنها در امریکا بل در جهان واضح است.

کارین ژان پیر، سخنگوی قصر سفید می‌گوید که:«رئیس جمهور همواره در مورد اهمیت دختران، نه تنها در اینجا در امریکا، بلکه در سطح جهان، موقف واضح داشته تا آنان قادر به زندگی آزادانه باشند و بتوانند به مکتب بروند و تحصیل کنند.»

کارین ژان پیر می‌افزاید حکومت ایالات متحده امریکا همچنان به کمک‌های خود برای مردم افغانستان به گونه‌ای ادامه می‌دهد که حاکمان جدید از طریق این کمک‌ها تقویت نشوند.

خانم ژان پیر می‌گوید که:«ما به تلاش‌های خود ادامه می‌دهیم تا به یک نتیجه مثبت با طالبان (امارت اسلامی) برسیم و این تلاش‌های ما ادامه خواهد داشت، و ما تا جایی که توانایی داریم از مردم افغانستان حمایت می‌کنیم، بدون اینکه منفعتی به طالبان (امارت اسلامی) برسد، این تعهد ما به مردم افغانستان است، نه تنها در دو سال گذشته بل از چندین دهه.»

امارت اسلامی اما امریکا را مدعی دروغین حقوق بشر می‌داند و می‌گوید که حقوق زنان نسبت به حضور امریکا در افغانستان بهتر تامین شده است زیرا امریکایی‌ها حتا به زندگی زنان احترام نمی‌گذاشتند و همواره در بمباردمان‌های شان از زنان و کودکان قربانی می گرفتند.

حقوق زنان و به ویژه حق کار و تحصیل یکی از موارد مهم در بحث‌های گوناگون مرتبط به افغانستان است، اما هنوز معلوم نیست که این حقوق از دست رفته دوباره بدست خواهد آمد یا نه ؟

جامعه بین‌المللی بارها از امارت اسلامی خواسته است که اگر خواهان مشروعیت بین‌المللی استند، رفتار خود را در قبال زنان و دختران تغییر دهند، اما امارت اسلامی می‌گوید جهان نباید در امور داخلی افغانستان مداخله کند.

Trending

خروج از نسخه موبایل