رویداد های اخیر

امریکا تاهنوز در مورد خروج کامل نیروهایش از افغانستان تصمیم نهایی نگرفته است

Published

on

(Last Updated On: حمل ۴, ۱۴۰۰)

وزارت دفاع امریکا گفته، در صورت که جوبایدن رییس جمهوری امریکا تصمیم خروج نیروهایش از افغانستان را بگیرد، واشنگتن آماده است نیروهایش را به طور منظم از کشور خارج کند.

بر اساس توافق میان امریکا و طالبان که سال گذشته در دوحه به امضا رسید، نیروهای خارجی باید در اول می سال روان میلادی افغانستان را ترک کنند.

پنتاگون گفته است که هم اکنون ده هزار سرباز خارجی به شمول ۲۵۰۰ سرباز امریکایی در کشور حضور دارند.

 جان کربی، سخنگوی پنتاگون می‌گوید که امریکا تا هنوز بررسی کامل توافق نامه دوحه را تمام نکرده است.

آقای کربی افزوده است که تا هنوز هیچ تصمیمی در مورد خروج از افغانستان گرفته نشده است.

وی گفته است: “اگر رییس جمهور جوبایدن رییس جمهوری تصمیم برای تکمیل روند خروج سربازان از افغانستان گرفته شود. وزیردفاع آستین اطمینان دارد که جنرال کنیت مک کینزی، فرمانده فرماندهی مرکزی و جنرال اسکات میلر، فرمانده نیروهای امریکایی در افغانستان این کار را به روش مصوون، منظم و موثر انجام خواهند داد.”

آقای کربی به خبرنگاران گفته است سفر اخیر وزیر دفاع امریکا به کابل برای انتقال پیامی به رییس جمهوری افغانستان نبوده، بلکه برای، “شنیدن نگرانی ها و بررسی اوضاع رفته بود.”

این در حالی است روز گذشته آنتونی بلینکن وزیر خارجه امریکا در نشست وزیران ناتو تاکید کرد که ناتو و همپیمانانش به امنیت طولانی مدت و ثبات در چهارچوب ماموریت حمایت قاطع در افغانستان متعهد است.

آقای بلینکن گفته است: ” ما اطمینان حاصل خواهیم کرد که بار دیگر از خاک افغانستان برای حمله بر امریکا یا متحدانش استفاده نمی شود.”

Trending

خروج از نسخه موبایل