اخبار ساحوی

امریکا: حملاتی علیه گروه‌های تحت حمایت ایران در عراق انجام دادیم

Published

on

(Last Updated On: قوس ۱, ۱۴۰۲)

سخنگوی قوماندانی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) اعلام کرد، امریکا حملات هوایی علیه شبه نظامیان مورد حمایت ایران در عراق انجام داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، سخنگوی سنتکام روز سه شنبه (۳۰عقرب) گفت: «ما می‌توانیم تأیید کنیم که شب گذشته گروه‌های مسلح تحت حمایت ایران یک حمله راکتی بالستیک کوتاه‌برد به پایگاه الاسد انجام دادند که منجر به زخمی شدن هشت نفر و آسیب جزئی به زیربناها شد.»

سخنگوی سنتکام اضافه کرد: «بلافاصله پس از این حمله، یک طیاره نظامی امریکایی در منطقه برای دفاع از خود به یک موتر جناح مورد حمایت ایران و تعدادی از شورشیان گروه تحت حمایت ایران درگیر در این اقدام حمله کرد. در میان این شورشیان چندین کشته وجود دارد.»

پیش از این شبکه فاکس نیوز به نقل از منابع خبری از حمله هوایی نیروهای امریکایی خبر داده بود. به گفته آنها، در نتیجه این حمله که در نزدیکی پایگاه الاسد انجام شد، از پنج تا هشت شورشی گروه‌های طرفدار ایران کشته شدند.

به گفته وزارت دفاع امریکا، از ۱۷ اکتوبر، نیروهای امریکایی در سوریه و عراق ۶۶ بار مورد حمله قرار گرفته اند. حدود ۹۰۰ نظامی امریکایی در خاک سوریه و ۲۵۰۰ نیروی امریکایی در عراق مستقر هستند.

پیش از این نعیم قاسم معاون رئیس کل جنبش حزب‌الله لبنان گفته بود که حملات به پایگاه‌های امریکا در سوریه و عراق برای پایان دادن به تجاوز به نوار غزه بسیار مهم است.

Trending

خروج از نسخه موبایل