رویداد های اخیر

امریکا: داعش احتمالا در عقب حمله مرگبار بر مکتب دخترانه در کابل است

Published

on

(Last Updated On: ثور ۲۱, ۱۴۰۰)

وزارت خارجه امریکا روز گذشته (دوشنبه، ۲۰ ثور) گفته که گروه داعش احتمالا در حمله مرگبار بر یک مکتب در منطقه دشت برچی شهر کابل دست دارد.

نید پرایس، سخنگوی وزارت خارجه امریکا، در یک نشست خبری گفته که برخی از نشانه‌های وجود دارد که داعش در عقب حمله مرگبار کابل است.

او در این باره گفت:” ما تاکنون بررسی میکنیم که کی مسوول است، مگر ما یادداشت کردیم که داعش مسوول چنین حملات بر جامعه شیعه در کابل در گذشته نیز بوده است.”

نید پرایس افزوده :” ما یادداشت کردیم که طالبان دست داشتن در این حمله رد کرده است و ما همچنان از اعلامیه آنان در باره آتش بس سه روزه در ایام عید استقبال میکنیم.”

وی افزود:” ما از طالبان و رهبران افغان میخواهیم تا وارد گفتگوهای جدی شوند تا مردم افغانستان یک آینده بدون هراس افگنی و خشونت داشته باشند.”

سخنگوی وزارت خارجه امریکا تاکید کرد که آن کشور تلاش میکند تا دست آوردهای دو دهه گذشته بشمول حقوق زنان، دختران و اقلیت‌ها در افغانستان حفظ شود.

او میگوید که پس از خروج سربازان امریکایی از افغانستان این کشور را تنها نخواهد ماند.

نید پرایس میگوید که امریکا در باره رشد گروه داعش در افغانستان نگران است.

او در این باره گفت:” طوری که شما میدانید  ما در افغانستان حضور نظامی داشتیم تا بدانیم که از افغانستان دوباره  بر امریکا حمله طرح نشود… اما با خروج ما از افغانستان این هدف نیز برآورده میشود.”

وی همچنان گفت که وزارت خارجه امریکا در مورد برنامه ویزه مهاجرت ویژه توجه جدی کرده و برای این برنامه منابع را نیز تخصیص داده است.

این در حالی است  که روز شنبه گذشته سه انفجار پی در پی در نزدیکی یک مکتب در منطقه دشت برچی شهر کابل رخ داد که در نتیجه آن ۸۵ تن کشته شدند و ۱۵۰ تن دیگر زخم برداشتند.

گزارش‌ها میگویند که بیشترین این قربانیان شاگردان مکتب استند.

این حمله واکنش‌های تند جهان را برانگیخته است.

Trending

خروج از نسخه موبایل